‌نخستین جشنواره ملی موج با محوریت نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی با موضوعات تئاتر، موسیقی، فیلم و عکس در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۵۹

‌دبیر اجرایی جشنواره ملی موج در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: این جشنواره با توجه به تأکید روسای سه قوه و توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام گرفت.

رضا کمالی افزود : با توجه به پژوهش‌های صورت گرفته روش‌های معمول قدرت خود را ازدست‌داده و هنر می‌تواند جایگزین خیلی از روش‌های گذشته باشد و به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

وی تصریح کرد: 22 گروه موسیقی به نخستین جشنواره ملی موج راه‌ افته‌اند که آثاری را به جشنواره ارائه کرده‌اند و در بخش فیلم 26 اثر و در بخش تئاتر نیز 21 اثر به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره ملی موج گفت: در بخش‌های فیلم، عکس و تئاتر این جشنواره به‌صورت ملی برگزارشده و در بخش موسیقی تنها از استان هرمزگان پذیرش آثار داشته‌ایم.وی بیان کرد: هرمزگان با این ظرفیت هنری نیاز داشت تا یک جشنواره هنری چندجانبه در سطح ملی و حتی بین‌المللی را میزبانی کند که این مهم با پیگیری و حمایت بهزیستی کشور، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اجرایی شد.

کمالی اضافه کرد: ماهیت این جشنواره اثرگذاری بر قشر هنرمندان برای تشویق آن‌ها به تولید آثار هنری با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی، آسیب‌های نوپدید و ... است که در کنار این هدف به گونه ای برنامه‌ریزی‌شده تا آثار برگزیده در مناطق و محلات آسیب خیز شهر، بوستان غدیر بندرعباس، پایگاه‌های اجتماعی بهزیستی و زندان‌ها اجرا شود.

در ادامه اعضای گروه‌های حاضر در جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با این جشنواره موسیقی پرداختند.محمدرضا قاسمی عنوان کرد: خواننده گروه بربط به سرپرستی استاد مرتضی کریمی هستم که در نخستین جشنواره ملی موج با 2 اثر بانام‌های بندرعباس شهرُمن، ماهی فروشُم و ما کارگریم کار اکُنیم حضور داشتم.وی اضافه کرد: جشنواره را به‌طورکلی خوب می‌بینم و محکی برای جوانان به شمار می‌آید.

این هنرمند افزود: جوانانی مثل ما و گروه‌هایی که تازه پا گرفته‌اند خودشان را در چنین جشنواره‌هایی محک می‌زنند و مطمئناً هر گروهی مشکلات خاص خود را دارد که می‌تواند آن را در این فضاها برطرف کند و خیلی راحت پایه خود را قوی‌تر کند.

در ادامه علیرضا جعفری از دیگر نوازندگان حاضر در این جشنواره تصریح کرد: یک اثر را به سرپرستی مجتبی جمشیدی در نخستین جشنواره موسیقی موج به اجرا در آوردیم که قطعه بلبل از آثار استاد ابراهیم منصفی بود که بازخوانی و تنظیم مجدد شد.

وی بیان کرد: این جشنواره اتفاق خیلی خوبی است و من و دوستانم سال‌ها منتظر چنین اتفاقی بودیم که مطمئناً باعث رشد موسیقی استان، بومی محلی و آیینی خواهد شد.

فرزاد ادهمی دیگر هنرمند حاضر در این جشنواره ابراز کرد: با چند گروه موسیقی نواختم و از 9 صبح که اجراها شروع شد به همراه گروه پیام قائدی که در بخش تلفیقی موسیقی هرمزگان فعالیت می‌کنند حضور داشتم و با گروه گَپ نیز گیتار بیس نواختم.

وی ادامه داد: شروع یک کار همیشه نمی‌تواند باقوت خیلی زیاد برگزار شود، اما این اتفاقی روبه‌جلوست که می‌تواند ما را به‌جای بهتری برساند و به پیشرفت هنرمندان ما کمک کند، چون برگزاری چنین همایش‌هایی هزینه‌ها و موانع زیادی دارد.

ادهمی بیان کرد: در جنوب کشور 100 درصد افرادی هستند که به نحو احسن موسیقی کار می‌کنند و به دلیل همین موانعی که وجود دارد همیشه در خفا هستند.

وی در پایان گفت: در بعد مثبت این اتفاق می‌توان به این موضوع اشاره کرد که باعث می‌شود بچه‌های جنوب روی صحنه بیایند و اجرای زنده موسیقی را تجربه ‌کنند و احساس می‌کنم که این ماجرا اگر ادامه داشته باشد و رو به‌ جلو باشد و سالانه یا 6 ماه یک‌بار اتفاق افتد و حتی در مرکز کشور نیز باشد و دوستان ما بتوانند در آن‌ها شرکت کنند، مردم این جنس موسیقی را بهتر می‌شناسند که فکر می‌کنم اتفاق جالبی باشد.

به گزارش ایسنا، در نخستین جشنواره ملی موج در بخش موسیقی 20 گروه به اجرای زنده پرداختند که آثار آن‌ها داوری شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها