انتشار فیلم گروگانگیری مرگبار پیرمرد در فیسبوک

آمریکا در شوک

انتشار ویدئویی سه ساعته از گروگان گرفتن پیرمردی در اوهایو و قتل او باعث وحشت در این ایالت آمریکا شد. قاتل فراری مدعی شده 15 نفر دیگر را هم به این شیوه به قتل رسانده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۲۵

ساعت 2 بعدازظهر یکشنبه مرد سیاهپوست 37 ساله، قوی‌هیکل و قدبلند به نام استیو استیفان به صورت زنده از گروگان گرفتن پیرمردی 74 ساله به نام روبرت گودوین تا مرحله به قتل رساندن وی در خودروی خود فیلم گرفت و آن را در فیسبوک منتشر کرد.

پلیس ایالت اوهایو پس از انتشار این فیلم و وحشت در میان شهروندان شهر کلیولند اعلام کرد: ما برای دستگیری این شخص تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم. پلیس همچنین با پخش عکس‌هایی از این قاتل در تمامی نقاط اوهایو، نوشته‌هایی با مضمون هشدار برای مردم این ایالت نصب کرده است. قاتل در این فیلم به مقتول نام یک زن را می‌گوید و از او می‌پرسد: او را می‌شناسی؟

روبرت گود وین- مقتول- نیز در پاسخ به وی می‌گوید این زن را نمی‌شناسد. قاتل وقتی با جواب قربانی رو‌به‌رو می‌شود جملاتی نامفهوم بر زبان می‌آورد و سپس به وی شلیک می‌کند. استیفان در حالی که گروگان خود را به صندلی خودرو بسته، گلوله‌ای در هفت‌تیر خود قرار می‌دهد. او با پرسیدن هر جمله، ماشه را می‌چکاند و سرانجام گودوین را به قتل می‌رساند. او با این کار قصد شکنجه گروگان خود را داشته است.

براساس گزارش اشپیگل، استیفان در این ویدئو، مدعی شده است 15 نفر دیگر را نیز به قتل رسانده و تا زمان دستگیری توسط پلیس به این کار خود ادامه می‌دهد. عصر روز یکشنبه این فیلم سه‌ساعته از صفحه فیسبوک حذف شد. صفحه فیسبوک استیفان نیز از سوی مدیران این شبکه اجتماعی مسدود شد. به گفته پلیس، این شخص آفریقایی ـ آمریکایی همراه با ریش و سبیل کامل است. وی در حال رانندگی با یک ماشین فورد سفید یا کرم‌رنگ بوده است.

تحقیقات پلیس درخصوص ادعای استیفان در باره قتل 15 نفر دیگر، ادامه دارد . پلیس اوهایو اعلام کرده، تا کنون با پرونده 15 قتل رو‌به‌رو نبوده و احتمال دارد قاتل دروغ گفته باشد. در حال حاضر پلیس اف‌بی‌آی تجسس گسترده‌ای را برای دستگیری این قاتل آغاز کرده است.

نیویورک‌تایمز در این باره اعلام کرد، پلیس هنوز در رابطه با 15 قتل احتمالی دیگر که استیفان مدعی آن شده است، یا از کارهای دیگری که احتمال دارد در آینده صورت دهد، به نتیجه‌ای نرسیده اما تمام توان خود را برای دستگیری وی به کار خواهد گرفت. در حال حاضر ماموران پلیس اف.‌بی.‌آی به تحقیقات خود در شهرهای دیگر ایالت اوهایو برای دستگیری و شناسایی این قاتل ادامه می‌دهند. انتشار این فیلم باعث وحشت در ایالت اوهایو و ایالت‌های اطراف آن شده است.

با پخش این ویدئو، مدیر شبکه فیسبوک گفت: ما به منظور ایجاد فضایی سالم برای کاربران تمام سعی خود را خواهیم کرد و به کاربران نیز اجازه پخش چنین ویدئوهایی را نمی‌دهیم.

مهدیه آخوندزاده

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها