وزیر کار از انجام 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه آی تی از سوی بخش خصوصی در کرمان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه ها حداقل چهار هزار شغل در ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۲۹

به گزارش مهر، علی ربیعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: این سفر به منظور افتتاح چندین پروژه در حوزه آی تی با همراهی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص 300 میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی با اشتغالزایی حداقل چهار هزار نفری صورت گرفته است.

ربیعی گفت: این امر باعث بالا رفتن ارزش افزوده استان کرمان می شود چرا که منجر به افزایش صادرات مواد اینترنتی استان می شود.

ایجاد 35هزار شغل در کرمان

وی عنوان کرد: در استان کرمان 35 هزار شغل ایجاد شده که دارای دفترچه تامین اجتماعی هستند و نصف این آمار هم شغل غیررسمی ایجاد شده است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در مجموع 50 هزار شغل طی سال 95 در استان کرمان ایجاد شده است اما این میزان کم است چرا که جمعیتی که وارد بازار کار می شود در یک دوره ای 300 هزار نفر بود اما در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر در سال وارد بازار کار می شوند.

وی افزود: باید در نظر داشت که آمار بیکاری در حالی 500 هزار نفر است که 700 هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

ربیعی نرخ بیکاری در استان کرمان را 12 درصد اعلام کرد و گفت: باید در نظر داشت در صورتی که این اشتغالزایی ها نبود وضعیت به چه صورت در می آمد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: کرمان رتبه اول سرمایه گذاری را به لحاظ عددی و کارهای اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه اثرهای هر دوره اقتصادی بعد از گذشت سه سال مشخص می شود، عنوان کرد: بر این اساس آثار اقداماتی هم که در کرمان انجام شده بعد از گذشت دوره سه سال مشخص می شود و باید توجه داشت که دولتی بودیم که با بدترین شرایط مواجه بودیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: طعم شیرین زیرساخت های انجام شده در سال های 96 و 97 منجر به یک جهش اقتصادی در کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات فرهنگی رفع و شغل را به خانه های مردم ببریم، گفت: با اشتغالزایی می توان آسیب های اجتماعی را کنترل کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها