صادرات 5000تن فرآورده خام دامی از گیلان

مدیرکل دامپزشکی گیلان از صادرات 5 هزار و 231 تن انواع فرآورده خام دامی به ارزش 347 میلیارد ریال در سال 95 از این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۰۴

سهراب عاقبتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به صادرات فرآورده‌های خام دامی از گیلان به خارج از کشور اظهار کرد: سال 94 مقدار 3 هزار و 596 تن فرآورده‌های خام دامی به ارزش 294 میلیارد ریال از استان صادر شده است.

وی به صادرات 5 هزار و 231 تن فرآورده‌های خام دامی به ارزش 347 میلیارد ریال در سال گذشته از گیلان اشاره کرد و افزود: سال 95 صادرات فرآورده‌های خام دامی از استان از نظر وزنی هشت درصد رشد داشته و از نظر ریالی 20 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه دو شرکت آبزی‌پروری در سال 95 موفق به کسب مجوز صادرات محصولات آبزی از استان شدند، تصریح کرد: الزام‌های دامپزشکی در تولید محصولات دامی و آبزی توسط دامپزشکی استان پیگیری می‌شود.

عاقبتی در ادامه به وجود آنفلوآنزای پرندگان در سال گذشته در گیلان اشاره کرد و گفت: آذرماه سال 95 بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مثبت اعلام شد و 10 شهرستان درگیر آن بودند.

وی با اشاره به وجود آنفلوآنزای پرندگان در 35 کانون واحد مرغ بومی و سه واحد مرغ مادر صنعتی در سال گذشته در گیلان، بیان کرد: از چهارم اسفندماه سال 95 استان از وجود بیماری آنفلوآنزای پرندگان پاک شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها