گردوغبار یک‌بار دیگر سراغ استان‌های جنوبی، شرقی و غربی کشورمان را گرفت و از امروز استان‌هایی چون سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری را در برمی‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۸۸

به گزارش خبرگزاری‌ها، در همین زمینه کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اوایل وقت امروز با افزایش شدت وزش بادهای شمالی در شهرهای شمالی، شمال غرب و مرز شرقی استان خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

علی ملاشاهی افزود: این موضوع موجب نفوذ گرد و خاک در این مناطق خواهد شد و آسمان نواحی مرکزی استان غبارآلود می‌شود. وی خاطرنشان کرد: از روز جمعه هفته جاری از شدت وزش باد و گردوغبار کاسته خواهد شد. مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان نیز در این باره اظهار کرد: روز جمعه به دلیل افزایش وزش باد و خیزش گردوغبار ساعاتی از روز به طور موقت شاهد کاهش کیفیت هوا هستیم؛ همچنین وقوع گرد و غبار، دید را تا سه کیلومتر کاهش می‌دهد. کوروش بهادری خاطرنشان کرد: ورود موج ناپایدار تا اوایل هفته آینده سبب افزایش ابر و گاه بارش‌های رگباری و پراکنده در برخی نقاط استان می‌شود.

و اما هوای استان چهارمحال و بختیاری نیز از عصر روز گذشته برای افراد حساس در وضعیت ناسالم قرار گرفت. مهرداد قطره، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گرد و غبار موجود در این استان، گفت: وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در استان از عصر دیروز موجب کاهش دید افقی و همچنین کاهش کیفیت هوا شد.

وی با بیان این‌که منشأ گرد و خاک موجود در استان از مرزهای خارجی بخصوص کشور عراق است، خاطرنشان کرد: از اواخر وقت روز جمعه سامانه جدید بارشی وارد کشور خواهد شد که انتظار می‌رود روزهای شنبه و بخصوص یکشنبه هفته آینده در بیشتر مناطق استان، رگبار و رعد و برق را همراه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها