داوران بخش مسابقه بین‌الملل (سینمای سعادت)، بخش بین‌المذاهب و جلوگاه شرق جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۱۸۲۲۲

به گزارش روابط عمومی جشنواره، پنج داور خارجی و دو داور ایرانی، فیلم‌های بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره جهانی فیلم فجر را قضاوت می‌کنند. فلورین گالن برگر کارگردان، فیلمنامه‌نویس آلمانی و برنده یک جایزه اسکار فیلم کوتاه، جسیکا وودورث فیلمساز، فیلمنامه‌نویس و ‌تهیه‌کننده بلژیکی، لخ مایفسکی شاعر، نقاش، نویسنده و کارگردان لهستانی، میکو هارادا بازیگر ژاپنی، دستیار و بازیگر فیلم‌های کوروساوا و اوبرتو پازولینی کارگردان و تهیه‌کننده ایتالیایی همراه فاطمه معتمدآریا بازیگر و رسول صدرعاملی 15 فیلم بلند و 15 فیلم کوتاه بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره جهانی را داوری خواهند کرد.

در این بخش فیلم‌هایی از کشور‌های لهستان، لتونی، اندونزی، بلغارستان، روسیه، کلمبیا، چین، ترکیه، فرانسه، اسپانیا و آرژانتین همراه سه فیلم‌نگار، خانه و پایان رویاها از ایران رقابت خواهند کرد.

همچنین دو داور خارجی و یک داور ایرانی، فیلم‌های بین‌المذاهب جشنواره جهانی فیلم فجر را داوری می‌کنند.

مایکل لوگان، کاتیا مالاتستا و دکتر حجت‌الله ایوبی داوران این بخش هستند.

چهار داور خارجی و یک داور ایرانی هم فیلم‌های آسیایی و کشورهای اسلامی جشنواره جهانی فیلم فجر را قضاوت می‌کنند.

هانی لاشینی کارگردان و بازیگر مصری، امیرباو دارزان کارازانوویچ کارگردان، منتقد و فیلمنامه‌نویس اهل قزاقستان، حمیدا عمروا تهیه‌کننده آذربایجانی، زکی دمیرکوبوز کارگردان و فیلمنامه‌نویس ترکیه‌ای همراه کمال تبریزی کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی فیلم‌های آسیایی و کشورهای اسلامی را در جشنواره داوری می‌کنند.

مجاز به اعلام بودجه نیستم

رضا میرکریمی، دبیر جشنواره جهانی فجر روز دوشنبه در نشست خبری این جشنواره گفت: اهداف هنری و فرهنگی در اولویت اهداف جشنواره است، اهدافی که در راستای منافع ملی کشورمان است. در دنیا هم هیچ ‌رویداد جهانی برگزار نمی‌شود، مگر این‌که منافع ملی کشور خودشان را سرلوحه قرار دهد. ما می‌خواهیم در کوتاه‌مدت در منطقه و در میان‌مدت در آسیا حرف اول را بزنیم و اعتقاد راسخ داریم که با مداومت می‌توانیم یکی از مهم‌ترین‌ها در دنیا باشیم. ما در کشورمان سینما داریم و جشنواره‌مان هم باید همپای آن باشد. فرهنگ و تمدنی داریم که سینمای ما را شکل می‌دهد و همان فرهنگ هم به ما این اجازه را می‌دهد که جشنواره‌ای بزرگ و درخور را راه‌اندازی کنیم.

او ادامه داد: با کم کردن همین ریخت و پاش‌ها توانستیم سال گذشته یک میلیارد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و جالب این است از وقتی امکانات برای مهمانان کمتر شده، توجه کارشناسان به این جشنواره هم بیشتر شده است.

میرکریمی همچنین اعلام کرد که جشنواره جهانی فیلم فجر در دو سایت Film Freeway و FestHome صاحب صفحه اختصاصی شده است که این‌کار باعث حضور فیلم‌ها و آثار زیادی شده و کار جشنواره را برای انتخاب فیلم‌ها راحت‌تر کرد.

دبیر سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر در پاسخ به سوالی که درخصوص بودجه جشنواره مطرح شد، گفت: من مجاز نیستم این بودجه را اعلام کنم، چون با وزارت ارشاد قرارداد بستم و آنها وظیفه دارند اگر خواستند براساس سیاست‌هایشان این بودجه را اعلام کنند. البته بسیار مشتاق هستم این بودجه به شکل مقایسه‌ای با بودجه ده سال گذشته همه جشنواره‌ها منتشر شود.

سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اول تا هشتم اردیبهشت 1396(21 تا 28 آوریل 2017) در تهران برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها