مدیرعامل بورس تهران با بیان این که تاکنون 800 کد معاملاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران ایجاد شده است، گفت:‌ بورس تهران توانسته با 12 بورس خارجی تفاهم‌نامه همکاری منعقد کند.
کد خبر: ۱۰۱۸۰۹۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، حسن قالیباف اصل، مدیرعامل بورس و اوراق بهادار گفت: در حالی تاکنون 800 کد معاملاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی صادر شده که 140 کد از این تعداد مربوط به اشخاص حقوقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی است که از این تعداد تاکنون سه کد معاملاتی خارجی پس از برجام در بازار سرمایه فعال شده‌اند.

قالیباف اصل با اشاره به برنامه‌های بورس تهران در سال گذشته به منظور تسهیل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی گفت: با توجه به اجرای برجام هم‌اکنون فرصت مناسبی برای فعالیت بهتر در بازار سرمایه کشور به منظور استفاده از ظرفیت‌های مختلف بازارهای بین‌المللی ازجمله تأمین مالی بهینه فراهم شده است.

وی افزود: بورس تهران پس از برجام توانسته ضمن انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با 12 بورس خارجی زمینه حضور بنگاه‌های اقتصادی را از این طریق در بازارهای بین‌المللی فراهم کند. در این زمینه سال گذشته نیز نشست مشترکی با بورس استانبول به منظور دسترسی بورس‌های دو طرف برگزار شد و هم‌اکنون کارهای مشترکی در حال انجام است.

این مقام مسئول با بیان این که در حال حاضر شرکتی بین بورس‌های ایران و ترکیه به منظور پذیرش سهام شرکت‌ها در هر دو بازار فعالیت می‌کند، عنوان کرد:‌ چنین اقداماتی می‌تواند به ایجاد فرصت‌های خوب تأمین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی بینجامد.

به گفته وی، عضویت بورس تهران در فدراسیون جهانی بورس‌‌ها فرصتی برای بنگاه‌های اقتصادی است که با توجه به اعتبار ایجاد شده از سوی این نهادها، بنگاه‌های اقتصادی نیز بتوانند به نحو مطلوب از این فرصت‌ها استفاده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها