به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، این حادثه دیروز پنجشنبه در رودخانه «یانگ تسه» رخ داد که فقط 2 تن از 14 سرنشین آن نجات یافتند.
گزارش حاکیست، کشتی مزبور که با نام «کری باتی» ثبت شده هنگام غرق شدن حامل 4 هزار و 850 تن زغال سنگ بود.
همچنین اعلام شده که دو سرنشین این کشتی توسط خدمه کشتی پانامایی نجات یافتند که هنگام بروز این اتفاق در نزدیکی محل حادثه حضور داشتند.
اداره امور دریایی شانگهای بدون اشاره به چگونگی غرق شدن کشتی 97 متر «کری باتی» فقط به ذکر این نکته که این حادثه بر اثر برخورد صورت گرفته است، بسنده کرد.
کری باتی، جزیره ای در غرب اقیانوس آرام است.
رودخانه یانگ تسه هرازگاهی شاهد بروز چنین حوادثی است که یکی از دلخراش ترین اتفاقات مربوط به خرداد ماه سال 94 است که بر اثر غرق شدن کشتی تفریحی «ستاره شرق» همه 458 مسافر آن به جز 14 نفر جان خود را از دست دادند.
اواخر دی ماه سال 93 هم بر اثر برخود یک قایق مسافری با یک یدک کشی، 20 نفر از سرنشینان قایق ناپدید شدند.
مهر ماه سال 92 نیز برخورد دو کشتی منجر به آتش سوزی و کشته شدن بیش از 10 مسافر شد.
همچنین در این سال، بر اثر برخورد سه کشتی باری در حوالی منطقه استان «آن هویی» در شرق کشور هفت نفر ناپدید شدند.
بهمن ماه سال 88 نیز در پی غرق شدن دو فروند کشتی باری در آب های استان «جیانگ سو»ی چین ، دست کم یک ملوان جان سپرد و 11 نفر ناپدید شدند.
یانگ تسه با بیش از شش هزار و 380 کیلومتر طول، طولانیترین رودخانه آسیا و سومین رودخانه طولانی جهان پس از نیل و آمازون است. این رودخانه را به طور سنتی مرز بین شمال و جنوبی چین می دانند.
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد