دلایل کسل‌کننده بودن جلسات تصویری آنلاین و شیوه‌های مقابله با آنها

جلسات بدون خمیازه!

بر اساس تحقیقاتی که تا چندی پیش توسط دانشمندان انجام شده است، عوارض کم خوابی شامل بالا رفتن فشار خون، دیابت، پیری پوست، بالا رفتن سطح کلسترول و از این قبیل می شود. اما اخیرا در تحقیقی دانشمندان به جدیدترین عارضه کم خوابی عدم شناسایی حالت احساسی در افراد مختلف می شود.
کد خبر: ۱۰۱۶۰۷۹
عدم شناسایی حالات مختلف چهره افراد به دلیل کم خوابی

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کلیک، محققان در مطالعه ای در خصوص کم خوابی به این نتیجه رسیده اند که کم خوابی عوارضی بسیار جدی تر از آنچه تا کنون نتایج مطالعات نشان داده اند دارد. در این تحقیق جدید عارضه یکنواختی حالت چهره در موقعیت های مختلف مثل خوشحالی، غم و عصبانیت یکی از علل کم خوابی شناخته شده است.

در مطالعه ای که توسط ویلیام کیلگور، یکی از اساتید دانشگاه آریزونا انجام شده است، ۱۸۰ عکس که تحت شرایط خاص احساسی مانند عصبانیت، نفرت و خوشحالی از افراد مختلف گرفته شده است، به ۵۴ شرکت کننده نشان داده شده است. از این ۵۴ شرکت کننده خواسته شده تا حالت احساسی فرد را از روی تصویر شناسایی نماید. یعنی تشخیص دهد که فرد در لحظه ای که از صورت وی عکس برداری شده است آیا در حالت خشم، نفرت و یا خوشحالی بوده است.

در مرحله بعدی این آزمایش، دوباره ۱۸۰ تصویر قبلی بعد از دقیقاً یک شب بی خوابی به همان ۵۴ شرکت کننده نشان داده شد و دوباره از آن ها خواسته شد تا حالات مختلف چهره فرد داخل تصویر را تشخیص دهند.

دانشمندان در این مطالعه دریافتند که هر چند این ۵۴ فرد بعد از یک شب بی خوابی قادر به شناسایی حالات بسیار واضح چهره مانند لبخند عمیق و غیره در صورت افراد بوده اند اما همین افراد در درک و شناسایی حالاتی مانند خشم، نفرت و خوشحالی در تصاویری که برای مثال ۷۰ درصد حالت چهره نشان دهنده غم در صورت و فرد ۳۰ درصد نفرت بوده است، دچار مشکل بوده اند.

نتیجه جالب دیگر این تحقیق این بوده است که وقتی صحبت از شناسایی ترس، خشم، تعجب و یا نفرت در تصویر می شود، بی خوابی هیچ تأثیری در درک و یا عدم درک این حالات در تصاویر نداشته است. محققان یکی از دلایل این اتفاق را این فرضیه می دانند که چون افراد مختلف غم و شادی را یک تهدید فوری و جدی برای سلامت فرد مخاطب خود و یا سایر افراد جامعه نمی دانند بنابراین وقتی خسته هستند و یا مدت زمان زیادی را بی خواب بوده اند، بنابراین ذهن آن ها زحمت پردازش تشخیص حالت چهره فرد را به خود نمی دهد و بنابراین افراد قادر به شناسایی این حالات در چهره افراد دیگر بعد از یک دوره بی خوابی نخواهند بود.

به گفته کیلگور، اگر فردی قصد آسیب رساندن به فردی را که تحت شرایط بی خوابی بوده است داشته باشد، فرد کم خواب بلافاصله از قصد وی با توجه به حالات چهره با خبر می شود. از طرفی این که غمگین یا خوشحال بودن فرد مقابل چندان اهمیتی در بروز وضعیت های خطر ناک ندارد و بنابراین فرد در هنگام خستگی ناشی از کم خوابی این گونه احساسات را در چهره فرد مقابل خود تشخیص نمی دهد.

کیلگور همچنین در ادامه خاطر نشان کرده است که عدم تشخیص حالت چهره توسط افرادی که دچار مشکل کم خوابی شده اند ر جامعه امروزی به دلیل اینکه اکثر افراد دچار کم خوابی هستند می توانند در دراز مدت تاثیر منفی و تبعات منفی اجتماعی داشته باشد.

در واقع بنا به دلایل بسیار زیادی افراد زیادی در جامعه وجود دارند که نمی توانند روزانه ۷ تا ۸ ساعت خواب کامل داشته باشند و بنابراین در دراز مدت دچار کم خوابی می شوند. به گفته کیلگور تعداد افرادی که در طول شبانه روز کم تر از ۶ ساعت خواب کامل دارند در کشورهایی مانند آمریکا بسیار زیاد است و این امر باعث می شود تا افراد زیادی نتوانند در مراودات و ارتباطات خود با افراد مختلف حالات احساسی فرد مخاطب را در زمان روبرو شدن تشخیص دهند و این امر باعث بروز مشکلاتی در روند برقراری ارتباط میان این دو فرد می شود.

در واقع عدم شناسایی حالت احساسی فرد مقابل می تواند منجر به عدم انتقال پاسخ صحیح به فرد شود. مثلاً اینکه فردی نتواند حالت انسان دوستانه را در صورت فرد مقابل تشخیص دهد و نتواند قصد انسان دوستانه مخاطب خود را تشخیص دهد. این موضوع می تواند در روابط میان زوجین نیز مشکلاتی ایجاد کند زیرا ممکن است یکی از زوجین با حالت چهره خود بخواهد چیزی را به همسر خود نشان دهد و همسر قادر به شناسایی آن از روی چهره وی نشود. متأسفانه عدم برقراری ارتباط موفق میان زوجین یکی از دلایل اصلی جدایی همسران از یکدیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها