معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از تغییر دوره معافیت معاینه فنی خودروها از پنج سال به چهار سال انتقاد کرد و گفت: در دنیا نمونه‌های بسیاری وجود دارد که خودروهای تولیدی تنها یک سال از معاینه فنی معاف هستند.
کد خبر: ۱۰۱۵۸۴۲

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی دیروز سه‌شنبه 15فروردین‌ مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه هوای پاک با ماده (6) این لایحه با 143 رای موافق، 21 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر موافقت کردند.

یکی از تبصره‌های این ماده به بحث دوره معافیت انجام معاینه فنی خودروهای شخصی و دولتی می‌پردازد. طبق تصویب مجلس سن معاینه فنی از پنج سال به چهار سال کاهش یافت، این درحالی‌است که پیشنهاد دولت و سازمان حفاظت محیط زیست، کاهش سن معاینه فنی برای خودروهای شخصی از پنج سال به دو سال بود.

سعید متصدی، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این باره اظهار کرد: تغییر سن معاینه فنی در دولت و در کمیسیون‌های مجلس از پنج سال به دو یا یک سال بود و حتی در شور دوم که با ریاست مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌ها تشکیل شده بود، کاهش معافیت سن معاینه فنی از پنج سال به دو یا یک سال تصویب شد.

وی با بیان این‌که نمایندگان حق دارند هنگام مطرح شدن موضوع در صحن پیشنهاد خود را ارائه دهند، افزود: با توجه به رای‌گیری که دیروز در مجلس شورای اسلامی انجام شد دوره چهارساله برای معافیت معاینه فنی خودروهای شخصی تصویب شد و خودروهای شخصی از ابتدای تولید تا چهار سال از انجام معاینه فنی معاف هستند و خودروهای دولتی و عمومی همان عدد پیشنهاد دولت یعنی یک سال تصویب شد.

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر این‌که سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز در این زمینه تابع قانون است، بیان کرد: تلاش می‌کنیم بتوانیم دوره معافیت معاینه فنی خودروها را کاهش دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها