جام‌جم از طرح جدید اشتغالزایی گزارش می‌دهد

بیکاران در انتظار طرح‌های عملیاتی

جهانگیری:مهمترین مشکل کشور بیکاری است

نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال 96 ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۵۶۸۶
جهانگیری:مهمترین مشکل کشور بیکاری است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه عملکرد ستاد در سال 95 را بسیار مثبت و درخشان ارزیابی کرد و گفت: ممکن است عده ای به دلیل آنکه در برخی بخش ها مشکلات کوچکی وجود دارد، دستاوردها را نادیده بگیرند و این گونه القاء کنند که وضعیت اقتصادی کشور نامناسب است اما رشد اقتصادی دو رقمی، تورم تک رقمی و ایجاد بیش از 700 هزار شغل در سال 95 در کنار مثبت بودن تراز تجارت خارجی بیانگر آن است که اتفاقات خوبی در اقتصاد کشور در سال 95 رخ داده است.

معاون اول رییس جمهور افزود: شاخص های اصلی اقتصاد نشان می دهد در بخش های مختلف اقتصادی تحرک خوبی ایجاد شده که بعنوان نمونه عملکرد وزارت نفت استثنایی بوده و در تولید، فروش و صادرات نفت و میعانات گازی گام های بلندی برداشته است.

وی ادامه داد: البته برخی می گویند که صادرات نفت در نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی قرار دارد اما در حقیقت مدیریت هوشمندی در وزارت نفت حاکم بوده و در زمانی که مذاکرات ایران و 1+5 در جریان بود، وزارت نفت پیش بینی های لازم را انجام داد و توانست پس از اجرای برجام، در مدت کوتاهی میزان تولید و صادرات کشور را به نقطه قابل قبولی برساند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور با مشکلات جدی روبرو است، گفت: باید در سال 96 با تمرکز ویژه بر مشکلاتی نظیر بیکاری، برای حل مسائل و ابرچالش های پیش روی کشور تلاش جدی داشته باشیم.

جهانگیری یکی از مهمترین مشکلات پیش روی کشور را بیکاری عنوان کرد و اظهار داشت: از سال 84 تا 92 میزان اشتغال خالص ایجاد شده بر اساس گزارش مرکز آمار ایران برابر با صفر بوده که این موضوع مشکلات بیکاری در کشور را دو چندان کرده است.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: در کنار مشکل بیکاری، مسائل دیگری همچون مسائل زیست محیطی، کمبود منابع آب و مشکلات صندوق های بازنشستگی از اصلی ترین دغدغه های کشور هستند که باید برای حل این مسائل تلاش کنیم.

وی با یادآوری اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته تمرکز اصلی خود را بر موضوع اقتصاد معطوف کرد، گفت: در سال 95 پروژه هایی در اولویت قرار رفت که اجرای آنها منجر به تحرک بخش تولید و اقتصاد کشور شد و در سال جاری نیز همین رویه استمرار پیدا خواهد کرد و البته تمرکز اصلی بر رونق تولید و افزایش اشتغالزایی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها