معاون اول رئیس جمهور:

مهمترین مسئله بیکاری است/ شاهد افت سرمایه گذاری بوده‌ایم

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری اینکه مهمترین مسئله امروز کشور بیکاری و اشتغال است، گفت: مطالعات نشان می دهد که در طول 30 سال گذشته میزان اشتغال ایجاد شده اندک بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۸۱
مهمترین مسئله بیکاری است/ شاهد افت سرمایه گذاری بوده‌ایم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری ظهر امروز برج فناوری و اتاق تمیز دانشگاه صنعتی امیر کبیر را افتتاح و به همراه معاون علمی و فناوری رییس جمهور و استاندار تهران از طبقات و بخش های مختلف این مرکز بازدید کرد.

وی همچنین از نمایشگاه دستاوردهای فناوری و طرح های تجاری سازی شده دانشگاه صنعتی امیر کبیر شامل 100 محصول بازدید کرد و سپس در مراسم افتتاح برج فناوری، ضمن قدردانی از حضور چشمگیر و معنادار مردم آگاه و زمان شناس در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار داشت: مردم ایران نشان داده اند که در مواقع لازم کارهای مهم، سرنوشت ساز و تعیین کننده انجام می دهند.

معاون اول رییس جمهور خاطر نشان کرد: مردم کشور به دعوت مقام معظم رهبری که فرموده بودند خود مردم با حضورشان به تهدید ها پاسخ می گویند، حضور پرشور و چشمگیری در راهپیمایی 22 بهمن داشتند و البته شخصیت های دلسوز و نهادهای سیاسی کشور نیز از اقشار مختلف دعوت بعمل آوردند که باید از همه آنها و نیز از مردم کشور به خاطر این حماسه آفرینی قدردانی کرد.

وی با یادآوری اینکه مهمترین مسئله امروز کشور قطعاً مسئله بیکاری و اشتغال است، افزود: موضوع اشتغال به خصوص در میان جوانان تحصیلکرده و فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که بر اساس پیش بینی ها، سالانه بیش از 1 میلیون فارغ التحصیل جویای کار در کشور خواهیم داشت و اقتصاد ایران قدرت اشتغال زایی محدودی دارد.

وی ادامه داد: مطالعات نشان می دهد که در طول 30 سال گذشته میزان اشتغال ایجاد شده اندک بوده است و متاسفانه در سالهای اخیر شاهد افت سرمایه گذاری در کشور بوده ایم و این در حالی است که آینده تولید و اشتغال کشور به موضوع سرمایه گذاری وابسته است و ما باید تلاش کنیم فضای مساعد و مناسبی فراهم کنیم تا همه اقشار جامعه بتوانند در آن سرمایه گذاری و نقش آفرینی کنند.

جهانگیری تصریح کرد: انتظار دولت از دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی این است که مشکلات روز کشور را مدنظر قرار دهند و با این رویکرد،‌ به دولت و فعالان اقتصادی در ارائه راهکارهای حل مشکلات کمک کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت توسعه علم و فناوری، اظهار داشت: در تمامی اسناد و برنامه های بالادستی نظیر سند چشم انداز بیست ساله،‌ نقشه جامع علمی کشور و نیز سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر لزوم توسعه علم و فناوری برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه تاکید شده است و باید تلاش کنیم تا علم و فناوری موتور محرک توسعه کشور باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
همی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
۰
۰
شاهد افت سرمایه گذاری بوده‌ایم . فقط افت سرمایه گذاری؟
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
۰
۰
مثل هندوستان جوانان تحصیل كرده ی فراوان داریم كه باید به كشورهای صنعتی بروند و كار كنند و با تجربه ی كاری صنعتی برگردند و در اینجا كسب و كار راه بیاندازند.....عین تركیه....

نیازمندی ها