استاندار خوزستان گفت: رفع مشکل ریزگردها، طرح‌های آب و فاضلاب و اجرای گام دوم طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری اولویت کاری دولت در سال 96 در این استان است.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۹۵

به گزارش جام جم، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: با پیگیری انجام شده در سفر اخیر رئیس جمهور به استان خوزستان 1.5 میلیارد دلار معادل 50 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح 550 هزار هکتار مقام معظم رهبری به ویژه در جنوب خوزستان اختصاص یافت‪.

وی میزان اجرای طرح 550 هزار هکتاری را 248 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: تا پایان امسال فاز دوم این طرح به میزان 311 هزار هکتار به بهره‌برداری می‌رسد و قطعا اشتغال، توانمندی و رفاه مردم بیشتر شده و گردش ثروت بیشتری خواهد داشت.

شریعتی تصریح کرد: برای رفع مشکلات زیست محیطی زهکشی طرح 550 هزار هکتاری 3.5 میلیارد دلار معادل 110 هزار میلیارد ریال درخواست اعتبار شده است.

وی رفع مشکلات آب آشامیدنی خوزستان را یکی از اولویت‌های اصلی و کاری در سال جدید عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با توجه به این‌که آب آشامیدنی خوزستان از نظر کیفی با مشکل مواجه است در اولویت قرار دارد.

شریعتی میزان برآورد ریالی برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان را 100 هزار میلیارد ریال خواند و گفت: در سفر رئیس جمهور به خوزستان مساله آب و فاضلاب خوزستان مطرح شد و پیشنهاد تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی و یا فاینانس خارجی شد.استاندار خوزستان ادامه داد: در این راستا برای ساماندهی آب و فاضلاب خوزستان 9هزار و 540 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت قول داده ظرف سه سال این میزان اعتبار را تامین کند.

‪وی با اشاره به مساله ریزگردها تصریح کرد: برای کنترل کانون‌های داخلی ریزگردها به میزان350 هزار هکتار در استان خوزستان، دولت 10 هزار میلیارد ریال اعتبار ظرف مدت پنج سال اختصاص داده است‪

شریعتی ادامه داد: برای تامین اعتبار آب آشامیدنی روستایی نیز سالانه یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

‪وی با بیان اینکه پس از برجام درهای دنیا به روی ایران اسلامی باز شد، گفت: دولت با تنگناهای مالی زیادی مواجه بود و در ابتدا کار دولت تولید و صادرات نفت یک میلیون بشکه در روز بود بعد از برجام تولید به 2 میلیون بشکه در روز رسید اما قیمت نفت کاهش یافت ولی اهتمام دولت به خوزستان کم نشد.‪

شریعتی افزود: خدا را شاکریم بعد از برجام فولاد جهان آرا با 189 میلیون یورو از طرف اسپانیایی‌ها در حال فعالیت است.

‪استاندار خوزستان اظهار کرد: در آینده نزدیک تولید نفت در میدان نفتی غرب کارون از 300 هزار بشکه فعلی به یک میلیون و 200 تا 400 بشکه در روز می‌رسد و به واسطه این افزایش بین 40 تا 50 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود‪.

‪وی در ادامه در خصوص دفع پساب نیشکر که در تعهد شرکت نفت است، گفت: برای جلوگیری از پیشروی پساب نیشکر به سمت زمین‌های کشاورزی خرمشهر مقرر شد از محل اعتبارات مدیریت بحران 510 میلیارد ریال جهت احداث سیفونی برای انتقال پساب به دریا اختصاص یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها