وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به این که بهترین گزینه اجرای مفاد توافق هسته‌ای است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان برای ناکام گذاشتن برجام تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۱۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با تلویزیون المیادین در پاسخ به سوال مجری که با اشاره به رایزنی‌های آمریکا و عربستان پرسید آیا تصور می‌کنید دست زدن به اقدام نظامی علیه ایران امری محتمل است، گفت: چنین احتمالی نمی‌دهم، ایران نزدیک به چهار دهه است که با تهدیدهای نظامی مواجه است، به گونه‌ای که برخی کشورهای منطقه و خارج از منطقه از راه‌های مختلفی تلاش می‌کنند بر ایران فشار وارد کنند. سال‌هاست که آمریکا ایران را مورد تحریم قرار داده است و نام این تحریم‌ها را تحریم‌های بازدارنده گذاشته‌اند، بنابراین، این تحریم‌ها مساله جدیدی نیست و چیزی نیست که صرفا ترامپ و دولت وی از آن سخن گفته باشند، در واقع دولت اوباما تحریم‌های بسیار سخت‌تر و بی‌سابقه‌تری را بر ایران تحمیل کرد اما هیچ‌یک از این اقدام‌ها نتیجه‌ای نداشت.

ظریف افزود: همسایگان ما در منطقه باید این مساله را بخوبی درک کنند که ما امنیت خود را از بیگانگان دریافت نکرده‌ایم در نتیجه فشارهای بیگانگان نیز بر ما اثری نخواهد گذاشت و امنیت ما را تهدید نخواهد کرد. ما امنیت خود را از ملت ایران گرفته‌ایم، از این رو جا دارد که همسایگان ما در منطقه این واقعیت را بپذیرند. وزیر امور خارجه درباره تهدیدهای اخیر مسئولان رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار کرد: ما اساسا اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم. توافق برجام، توافقی برای همگان است و شاید فقط نتانیاهو و برخی از حامیان رژیم صهیونیستی در آمریکا، از آن مستثنا باشند، به غیر از اینها، دیگر همگان معتقدند که توافق هسته‌ای بهترین ضمانت برای امنیت، صلح و ثبات منطقه است. وی درباره دیدار محمد بن سلمان و دونالد ترامپ هم گفت: من نمی‌دانم این دو درباره چه چیزی گفت‌وگو کرده‌اند اما مطمئن هستم که اگر سعودی‌ها بخواهند به سیاستی که سال‌های سال در پیش گرفته‌اند ادامه دهند، مسلما آنها برای اعمال فشار بر ایران به بیگانگان تکیه می‌کنند از این رو من به همسایه‌مان سعودی توصیه می‌کنم که گزینه بسیار بهتر و هوشمندانه‌تر، بازی دادن و مشارکت دادن ایران است؛ این گزینه بسیار بهتر از این است که دیگران را برای اذیت کردن ایران به بازی بگیرند. نهایتا به‌کارگرفتن بیگانگان برای ایجاد مشکل برای ایران، سودی برای سعودی‌ها نخواهد داشت و برای همگان مشکل ایجاد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها