دکتر علی‌عسکری در نشست مشترک با مدیران فدراسیون فوتبال:

رسانه ملی؛ یار دوازدهم تیم ملی فوتبال

در نشست مسئولان فدراسیون فوتبال با رئیس رسانه ملی، راهکارهای تقویت تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی 2018 و تعامل بیشتر رسانه‌ ملی و فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۹۹

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ‌ملی، در این مراسم که با حضور رئیس رسانه ملی، معاونان و اعضای شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش صداوسیما و برخی معاونان وزارت ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال و جمعی از کارشناسان ورزشی برگزار شد، راهکارهای تقویت تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی 2018 و تعامل بیشتر رسانه‌ ملی و فدراسیون فوتبال مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، دکتر علی‌عسکری، رئیس رسانه‌ملی در سخنانی با اشاره به مهم‌ترین ویژگی ایرانیان گفت: ایران کشوری است که همیشه با روحیه پهلوانی جوانان آن شناخته می‌شود. وی ورزش را پایه سلامت اجتماعی دانست و گفت: اگر جامعه‌ای تحرک داشته باشد و از طریق ورزش و کار که دو عنصر محرک است بتواند خود را نشان دهد، جامعه‌ای سالم و با نشاط خواهیم داشت.

دکتر علی‌عسکری با تأکید بر اهمیت ورزش‌های عمومی افزود: ما باید روی هر دو جنبه ورزش عمومی و قهرمانی سرمایه‌گذاری کنیم، چرا که هر دو شورآفرین هستند و بسیاری از جوانان با ورود به ورزش‌های عمومی می‌توانند در مسیر قهرمانی گام بردارند؛ از این رو صداوسیما می‌کوشد در هر دو جنبه حضور داشته باشد و فضا را برای شورآفرینی جوانان مهیا کند.

ترویج روحیه پهلوانی در جامعه

رئیس صداوسیما با تاکید بر ترویج روحیه پهلوانی در جامعه افزود: وجود این روحیه و رشادت‌های مردم باعث شده تا جامعه در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و ورزشی حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

دکتر علی‌عسکری تصریح کرد: ظهور و بروز روحیه حماسی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس اثرگذار بوده و امروز با همین روحیه در رشته‌های مختلف ورزشی دارای یک تراز هستیم و این باید تقویت شود.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به آثار مثبت ورزش قهرمانی در جامعه افزود: رسانه ملی همچنین برای ورزش همگانی در تعامل با وزارت ورزش برنامه‌ریزی کلان‌تری خواهد کرد تا اثرات آن را در سلامت جسمی و روحی جامعه شاهد باشیم.

وی با تأکید بر این‌که رسانه باید روحیه حماسی ملت ایران را به سمت ورزش سوق دهد، تصریح کرد: این یک حقیقت است که ملت ایران روحیه‌ای حماسی و پهلوانی دارد و اگر این روحیه ساماندهی شود و در فضای ورزش، بخصوص فوتبال قرار گیرد، شاهد حماسه‌ای دیگر در عرصه ورزش خواهیم بود.

حمایت همیشگی صداوسیما از ورزش

دکتر علی‌عسکری افزود: توانمندی مردم را در همه رشته‌های ورزشی می‌توان دید و مدال‌آوری قهرمانان ورزشی این نکته را اثبات کرده که چنانچه ملت بخواهد در امری تلاش کند و خودش را نشان دهد، بی‌شک موفق خواهد بود.

رئیس صداوسیما با اشاره به ملی‌بودن یک تیم ورزشی تأکید کرد: وقتی لفظ ملی را برای یک تیم ورزشی به‌کار می‌بریم،یعنی اعضای آن ملی و از کشور خودشان هستند نه این‌که مانند برخی کشورها با حاکمیت پول، ورزشکارانی را از دیگر کشورها به تیم خود بیاورند و بگویند این تیم ملی است.

وی گفت: ما توانسته‌ایم ملی‌بودن و غیرت را در ورزش تعریف کنیم و به جرأت می‌گوییم که تیم ملی ما صددرصد ملی است و ملی هم خواهد ماند. دکتر علی‌عسکری با تأکید بر حمایت همیشگی صداوسیما از ورزش و فدراسیون فوتبال عنوان کرد: صداوسیما با یک سنت حسنه که حمایت از ورزش و تیم ملی ایران است، نام یار دوازدهم تیم ملی فوتبال را بر خود گذاشته و امیدواریم با افتخارآفرینی تیم ملی، افتخار دیگری در عرصه ورزش به نام ایران ثبت شود.

همراهی و همدلی صداوسیما

در ادامه، دکتر محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، ضمن تشکر از رسانه‌ملی که همواره از ورزش کشور بخصوص فوتبال حمایت کرده است، اظهار کرد: هر زمان که در میدان‌های مختلف ورزشی موفقیتی را کسب کرده‌ایم، بخشی از آن به حمایت و همفکری رسانه ملی مربوط بوده است و امیدوارم پس از این نیز این حمایت‌ها ادامه داشته باشد.

وی گفت: در ایام نوروز دو بازی مهم داریم که یکی در قطر در مقابل تیم آن کشور و دیگری در ایران مقابل حریف چینی است که امیدواریم در هر دو بازی پیروز میدان شویم.

داورزنی، این نشست را نشانه همراهی و همدلی صداوسیما و وزارت ورزش و جوانان از تیم ملی دانست و اظهار امیدواری کرد که این حمایت در مسیر قهرمانی ورزش ایران مؤثر باشد.

نمره 20 به همکاری رسانه ‌ملی

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال نیز در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و آغاز سال نو تصریح کرد: حضور جناب دکتر علی‌عسکری در رسانه ملی این امید را در ما زنده کرده که در حوزه قهرمانی ورزش، حامی بزرگی داریم.

وی افزود: فوتبال به‌دلیل ویژگی‌های خاصش همواره فضای پربحث و جدلی دارد، اما زمانی که صحبت از جام‌جهانی می‌شود همه یک انتخاب دارند و آن هم صعود تیم ملی به جام‌جهانی است.

تاج با اشاره به موفقیت تیم ملی فوتبال در سالیان اخیر گفت: ما به‌عنوان یکی از بهترین تیم‌های آسیایی توانسته‌ایم در فوتبال سرآمد باشیم و تیم ما از بسیاری از تیم‌های کشورهای آسیایی برتر است و قابل قیاس با آنها نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به همکاری رسانه ‌ملی با فدراسیون فوتبال گفت: من به این همکاری نمره 20 می‌دهم و اگر این همکاری و حمایت وجود نداشت، ما به چنین موفقیتی دست نمی‌یافتیم و خوشحالیم که صداوسیما تمام قد به فوتبال ایران کمک می‌کند.

حرکت در جهت حمایت و امیدآفرینی

احمد شهریاری، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی رسانه ‌ملی نیز در سخنانی، فوتبال را بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان دانست و خاطرنشان کرد: فوتبال ورزشی است که بیشتر از یک میلیارد بیننده در لحظه و بیش از نیم میلیارد طرفدار دارد و چنین طیف عظیم هوادارانی می‌توانند آثار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بزرگی را به جا بگذارند. از این رو ما نیز به این ورزش اهمیت زیادی می‌دهیم.

وی با اشاره به حمایت رسانه‌ملی از فوتبال افزود: در هر ورزشی ممکن است اتفاقات پشت‌پرده بیفتد یا اختلاف نظری میان بازیکنان رخ دهد. در این میان برخی رسانه‌های زرد با سیاه‌نمایی فضا را متشنج می‌کنند یا با بزرگنمایی حوادث، سعی در دامن‌زدن به اختلافات می‌کنند، در حالی که رسانه‌ملی همواره تلاش کرده فضای فوتبال کشور آرام و به‌دور از تنش باشد.

شهریاری ادامه داد: صداوسیما در همه شبکه‌ها و برنامه‌های خود مسیری را در جهت حمایت و امیدآفرینی در فوتبال انتخاب کرده است و ارتباط مناسب و مؤثری میان فوتبال و مخاطب برقرار کرده تا این فضا در آرامش و موفقیت سپری شود.

حمایت از فوتبال به دور از حاشیه

در ادامه این نشست، علی‌اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سوم سیما و رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی ورزش صداوسیما با اشاره به اصل حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در جام‌جهانی گفت: فوتبال ورزش مهمی است و طرفداران آن می‌توانند مسیری متفاوت برای آن به‌وجود آورند، اما رسانه‌ملی همواره در مسیری گام برداشته که به‌دور از حاشیه‌سازی، فضای این ورزش پرطرفدار را امن نگه دارد.

وی تصریح کرد: رسانه ملی همیشه یاور و حامی ورزش فوتبال در ایران بوده و امیدواریم در مسابقات پیش‌رو در سال آینده که همزمان با ایام نوروز است، مردم در استادیوم ورزشی حضور داشته باشند و با تشویق موجب دلگرمی تیم ملی شوند. در این میان برنامه‌های ورزشی سیما نیز از هرگونه حمایت دریغ نخواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها