نوشابه‌ای برای جلوگیری از پوکی استخوان

دانشمندان دانشگاه صنعتی شریف موفق به تولید نخستین نوشابه لبنی با پایه شیر شدند که برخلاف سایر نوشابه‌ها باعث تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۲۲۶۶

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محققان جوان ایرانی به همراهی تیمی از متخصصان و پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به تولید نوشابه‌ای با پایه شیر، برای اولین بار در ایران شدند.

بنابر این گزارش، نوشابه لبنی که از دهه 50 میلادی در اروپا تولید و مصرف می‌شود، نوشیدنی محبوب کشور سوئیس است. این محصول با تلاش پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار در ایران و در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های لبنی به تولید انبوه رسیده است. این نوشابه‌ها همان طعم و خاصیت نوشابه‌های معمولی را دارند، اما به جای رنگ و طعم‌دهنده‌های مصنوعی از طعم‌دهنده‌های حاصل از فرآوری شیر در آنها استفاده می‌شود و به این ترتیب مضرات آنها بمراتب کمتر از نوشابه‌های معمولی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها