لارس فن تریه در تلاش است، فیلم جدیدش را در جشنواره فیلم کن سال آینده رونمایی کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۷۶۳

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای، شش سال پس از این که لارس فن‌تریه،‌ کارگردان جنجالی دانمارکی به دلیل برخی اظهارنظرها در نشست خبری فیلمش از جشنواره کن اخراج شد و عنصر نامطلوب کن نام گرفت، حالا وی مشغول گفت‌وگو با مسئولان کن است تا فیلم جدیدش را در این جشنواره رونمایی کند.

این کارگردان 60 ساله که سال 2000 با فیلم رقصنده در تاریکی، برنده نخل طلای کن شده است، در سال 2011 و در جریان نشست خبری فیلم مالیخولیا گفت: من فهمیدم که واقعا یک نازی هستم. خانواده من آلمانی بودند و این برای من لذتبخش است. چه می‌توانم بگویم؟ من هیتلر را درک و با او کمی همدردی می‌کنم.

اظهارت فن تریه با واکنش رئیس وقت جشنواره کن روبه‌رو شد که با صدور بیانیه‌ای وی را عنصر نامطلوب کن خواند و از جشنواره اخراج کرد.

فن‌تریه ابتدا عذرخواهی کرد،‌ اما کمی بعد عذرخواهی خود را پس گرفت و با تیشرتی که روی آن، عنصر نامطلوب کن حک شده بود، در جشنواره فیلم برلین حضور یافت.

فیلم جدید این کارگردان دانمارکی،‌ «خانه‌ای که جک ساخت» نام دارد. این فیلم با بازی مت دیلون در نقش اصلی به زندگی یک قاتل به نام جک در طول مدت 12 سال و چگونگی تبدیل شدن او به یک قاتل سریالی می‌پردازد و اوما تورمن نیز در نقش یکی از زنانی بازی می‌کند که طعمه این قاتل سریالی شدند.

فیلمبرداری فیلم خانه‌ای که جک ساخت، از ماه مارس در سوئد آغاز می‌شود و بنابر گفته فن تریه وی در حال گفت‌وگو با آشنایان خود در جشنواره کن است تا احتمالا این فیلم در کن 2018 رونمایی شود.

این کارگردان صاحب‌نام که ساخت فیلم‌هایی چون شکستن امواج، داگویل، رقصنده در تاریکی، مالیخولیا و ضدمسیح را نیز در کارنامه سینمایی دارد، طی چند دهه حضور در سینمای جهان،‌ افتخارات متعددی کسب کرده است که از مهم‌ترین آنها‌ می‌توان به جایزه نخل طلای کن برای رقصنده در تاریکی، جایزه‌ سزار بهترین فیلم خارجی، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز دیوید دوناتلو ایتالیا، دو جایزه بهترین کارگردانی از آکادمی فیلم اروپا، جایزه بهترین فیلم اروپایی از گویا اسپانیا، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کارلووی واری و اسب برنزی جشنواره استکهلم اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها