با استناد به آمار گروه NPD پلی‌استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول ماه فوریه در آمریکا بوده است. بی‌شک انتشار بازی انحصاری Nioh در این موفقیت کنسول نسل هشتمی سونی نقش بسزایی داشته است. همچنین پس از مدت‌ها انتظار رنگ سفید یخچالی پلی‌استیشن 4 اسلیم نیز در ماه گذشته روانه بازار شد.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۴۴
پلی‌استیشن 4 پرفروش‌ترین کنسول ماه گذشته آمریکا

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، با احتساب این ماه، پلی‌استیشن 4 توانسته برای چهارمین ماه پیاپی حاکم بازار کنسول‌های خانگی در آمریکا باشد. پس از عرضه ایکس‌باکس وان اس وضعیت کنسول نسل هشتمی مایکروسافت در آمریکا بهبود یافت اما رفته رفته با انتشار عناوین انحصاری با کیفیتی همچون Nioh، بخش واقعیت مجازی Resident Evil 7 و Horizon Zero Dawn برای پلی‌استیشن 4، باری دیگر این کنسول سونی بود که توانست عملکرد بهتری در آمریکا داشته باشد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود با وجود موفقیت‌های چشمگیر بازی Horizon Zero Dawn ماه مارس نیز پلی‌استیشن 4 پیروز رقابت بین کنسول‌ها باشد. بر اساس پیش‌بینی موسسه تحقیقاتی SuperData بازی Horizon Zero Dawn تا پایان سال ۲۰۱۷ حدودا ۶ میلیون نسخه فروش خواهد داشت و مدیر این موسسه نمرات و نقدهای بسیار مثبت این اثر را دلیل محکمی برای فروش قابل توجه آن دانسته است.

از سوی دیگر مایکروسافت اطلاعات چندانی از فروش بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود منتشر نکرده است. اما بر اساس اطلاعات موجود مجموع ساعاتی که با ایکس‌باکس وان بازی شده نسبت به فوریه گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته و تعداد کاربران بخش چند نفره خانواده ایکس‌باکس نیز ۳۵ درصد رشد داشته است. بی‌تردید بازی Halo Wars 2 در این موفقیت‌های مایکروسافت تاثیر گذار بوده است. از نقش بازی‌های For Honor و Grand Theft Auto IV نیز در افزایش مجموع ساعاتی که بازیکنان مشغول بازی با ایکس‌باکس وان بوده‌اند نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

این آمار NPD مربوط به پیش عرضه نینتندو سوییچ می‌شود. کنسول جدید نینتندو و بازی‌های هنگام عرضه آن، خصوصا The Legend of Zelda: Breath of the Wild بسیار موفق ظاهر شدند. علاوه‌بر فروش ۱۹۳ هزار نسخه‌ای جدیدترین نسخه سری Zelda در ژاپن، این بازی توانسته بود پس از آخرین ساخته استودیو Guerrilla Games یعنی Horizon: Zero Dawn در جایگاه دوم پرفروش‌ترین بازی‌های هفته گذشته بریتانیا قرار بگیرد. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که The Legend of Zelda: Breath of the Wild پس از Resident Evil 7 و Horizon: Zero Dawn بهترین عملکرد از حیث فروش در هفته اول انتشار یک بازی در سال جاری میلادی در منطقه بریتانیا را داشته است. همچنین این بازی پس از Wind Waker بر روی کنسول GameCube و Twilight Princess بر روی Wii به سومین نسخه از مجموعه Zelda از لحاظ میزان فروش در هفته نخست تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها