رئیس انجمن جنگلبانی ایران از درگیر بودن یک میلیون هکتار از جنگل های زاگرس به بیماری های زغالی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۹۵

به گزارش مهر، هادی کیادلیری در نشست علمی چالش ها و راهکارهای آموزشی و پژوهشی منابع طبیعی و محیط زیست ایران در هزاره سوم در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم توسعه و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی کشور، اظهار کرد: مادامی که فرهنگ حفظ منابع طبیعی توسط مسئولان امر مورد توجه قرار نگیرد این مهم در جامعه و توسط مردم اجرایی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه با دو مبحث فرهنگ آشکار و خاموش در حوزه منابع طبیعی مواجه هستیم، افزود: کاشت نهال، فرهنگ آشکار و تخریب منابع، فرهنگ خاموش محسوب می شود.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران خاطرنشان کرد: مادامی که یک دولت اقدام به ریزش زباله در جنگل می کند، به نوعی تخریب منابع طبیعی را در جامعه و بین مردم ترویج می دهد.

کیادلیری با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی قوانین در راستای حمایت از متجاوزان و تخریب گران وضع می شود، تصریح کرد: این قبیل از اقدامات سبب شده مردم به سمت تخریب منابع طبیعی ترغیب شوند.

وی با اعلام اینکه شاهد رفتار محیط زیستی از سوی مردم در جامعه نیستیم، گفت: 42 درصد جنگل های شمال کشور رو به قهقراست و متاسفانه اغلب عناصر جنگل های کشور در شمال و زاگرس از بین رفته است.

رئیس انجمن جنگلبانی ایران بیان کرد: یک میلیون هکتار از جنگل های زاگرس درگیر بیماری های زغالی بوده و بسیاری از گونه های بومی کشور در حال فروپاشی و انقراض هستند.

*جنگل‌ بنگاه‌ چوب و اقتصاد نیست

وی با تاکید بر اینکه طی روزهای گذشته مصوب شد به جنگل شمال استراحت داده و کل بهره برداری از چوب جنگل های شمال ممنوع شود، گفت: این مهم در مجلس مصوب شد که نقطه عطفی برای منابع طبیعی کشور محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها