جام جم آنلاین: مطالعات نشان می دهند مصرف قهوه به هر میزانی باعث افزایش احتمال بیماری قلبی عروقی نمی شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۱۵
به گزارش آر.ایکس .پی .جی ، محققان اسپانیایی با بررسی گروهی از مردان و زنان دریافتند خطر بیماری قلبی در افرادی با مصرف روزانه شش فنجان قهوه کمتر از آن در گروهی بود که روزانه یک فنجان قهوه می نوشیدند.
این مطالعه نشانه ای از افزایش خطر بیماری قلبی عروقی در اثر مصرف قهوه را ارائه نمی دهد اما محققان هشدار می دهند که در برخی افراد به علت ژنوتیپ خاصی که دارند مصرف قهوه ممکن است این احتمال را افزایش دهد که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.