«امید»، تک درنای سفید سیبری بعد از حدود چهار ماه زمستان گذرانی در تالاب فریدونکنار واقع در مرکز استان مازندران به سوی سرزمین «آرزو» پرواز کرد.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۵۰

به گزارش ایرنا، این تک درنای سفید که همه ساله با آغاز فصل پاییز، نفس دوستداران محیط زیست را برای میزبانی دوباره به شماره می‌اندازد، امسال هم آنان را ناامید نکرد و اواسط آبان در دامگاه ویژه‌اش در فریدونکنار فرود آمد و به مدت 112 روز مهمان مردم منطقه و گردشگران بود.

روابط عمومی محیط زیست مازندران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: امید به سوی زیستگاه اصلی خود در سیبری به پرواز درآمد تا ادامه روزهای تنهایی‌اش را در سرمای سیبری بیشتر احساس کند.

در این اطلاعیه آمده است: هرچند دسته‌هایی از درناهای سیبری در مسیرهای هند و مسیر شرقی به چین وجود دارند، اما پرواز و مهاجرت تک‌درنای سیبری امید، می‌تواند تلنگری باشد بر رفتار نابخردانه بشر در از بین بردن تنوع زیستی و حذف گونه‌های مختلف حیات وحش از چرخه طبیعت و امیدی برای حفاظت بهتر از آنچه در اختیار داریم تا مبادا شاهد تک‌های دیگری در ببن موجودات کره زمین باشیم... .

امید که تا چند سال پیش به همراه جفتش مهمان تالاب فریدونکنار می‌شد، در سال‌های اخیر با وجود از دست دادن «آرزو»، شهروندان و گردشگران مازندرانی را چشم انتظار نمی‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها