رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان میوه و تره‌بار با اشاره به مشکلات موجود در تأمین پرتقال شب عید گفت: دولت وعده داده که بازار با واردات پرتقال از ترکیه و مصر متعادل خواهد شد و در صورت تأمین این محصول، مشکلی در شب عید نخواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۰۷۹۲۰

به گزارش فارس، با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، تب بازار کالاهای مصرفی باز هم بالا رفته و این بار به رغم نبود تقاضای مؤثر و واقعی در کالاهای لوکس، تورم، گرانی و کمبود، دامنگیر کالاهای ضروری مردم شده است.

بازار میوه یکی از بازارهایی بود که در سال گذشته بارها با چالش‌هایی مواجه شد و قیمت محصولات آن نوسان‌های قابل‌توجهی به خود دید.

افزایش قیمت پیاز، نایاب شدن سیر خشک، بحران پرتقال شمال و هم اکنون نیز جهش مجدد قیمت پرتقال در آستانه شب عید، از جمله مشکلاتی بود که در سال جاری در کارنامه بازار میوه ثبت شد و مسؤولان امر نیز در هر برهه، آن را به یکی از عوامل برون‌زا نسبت دادند.

سرمازدگی شدید و یخبندان در پاییز و زمستان سال جاری در چند مرحله عرضه پرتقال شمال را مختل کرد و با بارش‌های اخیر در استان‌های جنوبی نیز مشکلات زیادی در تأمین پرتقال از جنوب پدید آمد تا نگرانی مردم نسبت به تأمین میوه شب عید افزایش یابد و در این‌ بین برخی نیز با سوء استفاده از شرایط موجود، سود خود را چند برابر کنند.

در همین رابطه ناصر اطرج در گفت‌وگو با فارس گفت: وضعیت فعلی بازار پرتقال مناسب نیست و بروز مشکل در تأمین این میوه در برهه‌ای موجب رشد قیمت تا حدود 100 درصد نیز شد.

وی در ادامه افزود: وقتی یک قلم جنس در بازاری با مشکل مواجه شود به دلیل ماهیت جایگزینی، مردم به سراغ اقلام دیگر می‌روند و چون پرتقال جزو اقلام اصلی بوده، تقاضا در سایر میوه‌ها نظیر سیب، موز و خیار نیز افزایش یافته و قیمت‌ها در بازار صعودی شده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان میوه و تره‌بار استان اصفهان با اشاره به تلاش‌هایی که برای حفظ قیمت پرتقال در اصفهان صورت گرفته، تصریح کرد: قیمت پرتقال در اصفهان نسبت به سایر شهرها پایین‌تر است و اگر وضعیت کنترل نمی‌شد، شاهد اتفاقات بدتری بودیم.

اطرج همچنین خاطرنشان کرد: دولت وعده داده که بازار با واردات پرتقال از ترکیه و مصر متعادل خواهد شد و در صورت تأمین این محصول، مشکلی در شب عید نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان میوه و تره‌بار استان اصفهان در پایان در پاسخ به سؤالی در رابطه با وجود میوه‌های قاچاق در سطح شهر عنوان کرد: میوه قاچاق در سطح مغازه‌های شهر زیاد است اما این میوه از میدان میوه و تره‌بار تأمین نمی‌شود، بلکه قاچاقچی‌ها با استفاده از شبکه گسترده عرضه خود مستقیماً میوه قاچاق را به مغازه‌داران می‌رسانند و این وظیفه بر عهده مغازه‌دار است که از میوه قاچاق استفاده نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها