استاندار خوزستان گفت: از میزان کانونهای ریزگرد داخلی در استان خوزستان 350 هزار هکتار فعال، 100 هزار هکتار حاد و 35 هزار هکتار فوق حاد و فوق بحرانی است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۸۱

به گزارش جام جم، غلامرضا شریعتی بیان کرد: دولت به وزیر جهاد کشاورزی و استانداری ماموریت داده که برای رفع علت این مساله اقدام کنند و در ستاد اقتصاد مقاومتی استان به عنوان یک طرح بیابان زدایی مطرح و امکانات استان بسیج شده است و استاندار موظف شده از تمام امکانات استان استفاده کند.

استاندارخوزستان گفت: وزیر جهاد کشاورزی ماموریت دارد تمام امکانات نظارتی استان را بسیج کند و هماهنگی خوبی بین استانداری و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است.

*18 عملیات برای کنترل ریزگردها در استان

وی اظهار کرد: جلسات به صورت مکرر برگزار و کمیته فنی تشکیل شده و یک تیم خبره و مجرب در این زمینه تصمیم گیری می کنند و قرار است 18 عملیات مختلف بسته به نوع خاک و جغرافیای زمین برای مهار ریزگردها انجام شود.

شریعتی بیان کرد: مشابه برخی از این کانون ها فقط در یک یا دو منطقه مشابه در دنیا وجود دارد و اگر راهی برای کنترل یافت شود تکنولوژی آن فقط مخصوص ایران خواهد بود.پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است که مردم خوزستان را درگیر خود کرده و غلظت آن در مواردی تا 67 برابر غیر مجاز اعلام شده است.

گردو غبار علاوه بر مشکلات زیست محیطی و نیز تعطیلی مدارس و ادارات و قطعی برق و آب در بیشتر مناطق خوزستان، سلامتی و بهداشت شهروندان را نیز مورد تهدید جدی قرار داده است.

شریعتی ادامه داد: از آنجایی که در منطقه منبع آب اهواز برخی از افراد دارای مشکل سند و یا نامناسب بودن محل اسکان هستند، 2 هزار و 70 واحد مسکونی برای انتقال آنها در حال ساخت است اما روند ساخت آنها به علت کمبود اعتبار کند است.

استاندار خوزستان بیان کرد: شهرداری اهواز برای کمک به مناطق حاشیه نشین بر اساس درآمدهای خود اقدام می کرد اما تاکنون کمکهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: برخی پروژه ها با شهرداری اهواز به صورت 50 – 50 از جمله در بلوار ساحلی اهواز به ملاثانی، پل زردشت و پل طبیعت چند ماه است آغاز شده است.

شریعتی درخصوص مساله اشتغال در خوزستان گفت: بیشتر صنایع خوزستان مادر دولتی هستند و صنایع متوسط و کوچک کمتری در استان وجود دارد در نتیجه از نظر ایجاد اشتغال، رضایت مردم بخوبی تامین نشده است.

*نیاز به اخذ مجوز از 21 سازمان برای سرمایه گذاری در خوزستان

استاندار خوزستان ادامه داد: در خوزستان سرمایه گذار باید از 21 سازمان مجوز بگیرد در حالی که در استان های دیگر باید از 13 سازمان مجوز گرفته شود که مانعی بر سر راه سرمایه گذاری است.

شریعتی اظهارکرد: اگر در صنایع کوچک و متوسط در شان استان کار انجام نشده بخشی مربوط به برخورد بسته در استان بوده است.

استاندارخوزستان به طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و افزود: در سفر رئیس جمهور به خوزستان در سال 92 دستور عملیاتی شدن با سرعت بیشتر صادر شد و تا کنون 250 هزار هکتار از آن انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها