مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی سازمان غذا و دارو گفت: تاکنون هیچ شواهد و مستند علمی پیدا نکردیم که سرطان‌زا بودن پا‌لم موجود در شکلات نو‌تلا و به طور کلی این شکلات را ثابت کند و این موضوع واقعیت ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۱۰
حقیقت ماجرای نوتلا چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهروز جنت مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو درباره بحث‌های مطرح شده در مورد شکلات نو‌تلا گفت: موضوع پیش آمده در مورد این شکلات یکی از بحث‌هایی بود که افراد غیر متخصص در کارهای تخصصی ورود پیدا می کنند جنجال ها و اتفاق هایی این چنینی پیش می آید، از این گذشته متن منتشر شده یکی از خبرگزاری‌ها ناقص بود.

وی ادامه داد: به طور کلی مصرف زیاد انواع چربی در موادغذایی مانند شکلات‌ها، مشکل‌ زا و بسترساز بسیاری بیماری‌ها از جمله سرطان است زیرا وقتی فردی از انواع چربی‌ها به میزان زیاد استفاده می‌کند گرفتار چاقی شده و احتمال ابتلا به سرطان در این فرد افزایش می‌یابد.
مدیر کل مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: ما هیچ شواهد و مستند علمی پیدا نکردیم که سرطان‌زا بودن پا‌لم موجود در شکلات نو‌تلا و به طور کلی این شکلات را ثابت کند پیدا نکردیم و این موضوع واقعیت ندارد.
جنت با اشاره به نظارت سازمان غذا و دارو بر موادغذایی گفت: همه محصو‌لاتی که از مجاری رسمی وارد ایران شده یا تولید‌ داخل کشور هستند از سوی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌گیرند و این شکلات نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
وی یادآور شد: شکلات نو‌تلا از مبادی رسمی و غیر‌رسمی وارد کشور می‌شود و شکلات‌هایی که برچسب اصالت دارند مورد بررسی و تأیید سازمان غذا و دارو قرار گرفتند و مردم برای محافظت از سلامتی باید به این موضوع توجه داشته باشند که از موادغذایی قاچاق که برچسب اصالت ندارند استفاده نکنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مش كاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
امیدوارم برای بیان این مطالب تطمیع نشده باشید، چرا كه در بعضی كشورهای اروپایی فروشش متوقف شده.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
۰
۰
پس چرا زیر نویس میكنید نخورید,,,اگه سرطان زا نیست...

نیازمندی ها