رئیس اتحادیه فرش دستباف استان اردبیل گفت: خلخال از قطب های تولید بهترین و مرغوب ترین فرش های کشور بوده و نفیس ترین فرش های ابریشمی صادراتی ایران در این شهرستان بافته می شود.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۳۶

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مالک اژدر حسنی در کارگاه آموزش ارتقای مهارت های قالیبافی در خلخال افزود: بیش از 3 هزار بافنده تک باف فرش و قالی در این شهرستان در بافت فرش های نفیس از جمله فرش های ابریشمی نادر فعالیت دارند.

وی گفت: فرش های بافته شده توسط هنرمندان فرشباف خلخال از لحاظ کیفیت، رنگ، مرغوبیت، درج شمار و نقشه های به کار رفته در بافت فرش از بهترین فرش های دستباف تولیدی کشور و جهان بوده و به عنوان یک برند و هویت ایرانی در سطح بین المللی شناخته شده است.

وی از برگزاری نخستین دوره آموزشی ارتقای مهارت قالیبافی برای بافندگان با تجربه و فعالان این رشته در 6 شهرستان استان اردبیل خبرداد و افزود: در این دوره آموزشی که با شرکت بیش از 200 بافنده فرش با تجربه برگزار شد شرکت کنندگان با شیوه های جدید فرشبافی، شناخت معایب فرش و چگونگی رفع آن، حقوق اجتماعی فرشبافان ، نحوه استفاده از مزایای بیمه فرشبافی، رعایت بهداشت محیط کار و نحوه بازاریابی فرش آشنا شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها