نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای برای مقابله با اقدام ترامپ با اختصاص 200میلیارد تومان برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا موافقت کردند تا پاسخ مناسبی به منظور مقابله با اقدام ترامپ در زمینه ممنوعیت ورود اتباع کشورهای مسلمان از جمله ایران به آمریکا داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۸۸

به گزارش جام‌جم، طبق این مصوبه، دولت مکلف شد برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال 96 مبلغ 200 میلیارد تومان در اختیار وزارتخانه‌های آموزش عالی و اقتصاد از محل سهام قابل واگذاری در جدول شماره 18 بگذارد.

علی لاریجانی نیز هنگام بررسی این پیشنهاد که به تصویب مجلس رسید، تاکید کرد که مصوبه مجلس واکنشی به اقدام دولت آمریکاست تا از ایرانیان استقبال شود.

محسن کوهکن، نماینده لنجان نیز هنگام بررسی این مصوبه اعلام کرد، این مصوبه برای ایرانیان مقیم آمریکا که از محل تصمیم نابخردانه ترامپ آسیب می‌بینند، یک پیام روشن دارد، ما به دنیا اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی برای تک‌تک اتباع خود در دنیا ارزش قائل است و اگر در یک نقطه از دنیا به آنها نامهربانی شود، ما با اختصاص امکانات آغوشمان را به روی آنها باز می‌کنیم.

باید از فرصت رفتار ترامپ استفاده کنیم

علیرضا سلیمی، دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این‌که چنین مصوبه‌ای پاسخ به محدودیت‌ها و رفتارهای رئیس‌جمهور جدید آمریکاست،خاطرنشان کرد: ما حدود شش میلیون ایرانی در خارج کشور داریم که خیلی از آنها در دایره نخبگان کشور تعریف می‌شوند، لذا باید از فرصتی که به‌واسطه رفتار ترامپ ایجاد شده برای بازگشت این عزیزان به کشور استفاده کنیم. نماینده محلات در مورد تاثیر اختصاص بودجه برای استفاده از ظرفیت و سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور گفت: چنین بودجه‌ای قطعا برای زمینه‌سازی بازگشت این افراد به کشور بسیار مهم است.

ایرانیان هموطنان خود را حمایت می‌کنند

اسدالله عباسی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات هم با تاکید بر این‌که نگاه جمهوری اسلامی به اتباع کشور قانونمند است، گفت: ‌اختصاص این بودجه می‌تواند حمایت از کسانی باشد که به هر دلیل برای تحصیل، درمان، کار یا موارد مشابه درخارج از کشور سکونت دارند و باید تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران باشند.

نماینده رودسر با تاکید بر این‌که برخی از اتباع ایرانی در خارج از کشور مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند، افزود: ‌گاهی افراد به دلیل مسائل قضایی مورد اتهام قرار می‌گیرند که نیاز است برایشان وکیل گرفته شود و تحت حمایت قرار گیرند، لذا این اعتبار بودجه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

عباسی این مصوبه مجلس را پاسخی به آمریکا دانست و افزود: این بودجه نشان می‌دهد که مسئولان کشور نسبت به شهروندان ایرانی بی‌تفاوت نیستند و هموطنان خود را در هر نقطه بویژه در آمریکا مورد حمایت قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها