یکی از غول های فناوری و توسعه اقتصادی در آسیا کره جنوبی است. جالب آنکه نوآورترین دانشگاه آسیا نیز در همین کشور قرار دارد و یکی از مروج های فرهنگ کارآفرینی در این کشور به شمار می رود.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۱۵
دریافت دو مدرک همزمان از نوآورترین دانشگاه آسیا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، یکی از برترین دانشگاه های جهان، موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی (KAIST) است؛ یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی که «دائه جون» کره جنوبی قرار دارد.

موسسه تامسون رویترز در سال ۲۰۱۶ میلادی KAIST را برترین دانشگاه از لحاظ نوآوری معرفی کرد.

همچنین این دانشگاه در رده بندی برترین دانشگاه های جهان در رتبه ۴۶ قرار دارد. درهمین راستا نگاهی به فعالیت ها و شیوه کارکرد این دانشگاه جالب است:

KAIST جوان اما شناخته شده

دولت کره جنوبی با کمک آمریکا در سال ۱۹۷۱ این دانشگاه را به عنوان نخستین موسسه تحقیقاتی علوم و فناوری این کشور تاسیس کرد.

هرچند قدمت KAIST در مقایسه با دانشگاه های دیگر کمتر است اما در بخش آموزش های عالی اقتصادی آن در سطح بین الملل شناخته شده است.

معافیت نظام وظیفه برای دانشجویان دکترا

این دانشگاه در سال ۲۰۱۶ میلادی حدود ۹۰۲۷ هزار دانشجوی و ۹۰۵ عضو هیات علمی داشت. این درحالی است که هر روز تعداد بیشتری از دانش آموزان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه درخواست می کنند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی نرخ قبولی دانشجویان خارجی ۱۳.۲ درصد بود. با این وجود تعداد دانشجویان خارجی آن از دانشجویان داخلی کمتر است.

درخواست ورود KAIST براساس نمرات کلی دانش آموز و به خصوص نمرات ریاضیات و علوم ، توصیه نامه معلمان، برنامه درسی و همین طور درخواست خود فرد سنجیده می شود.

این دانشگاه بورسیه کامل را به دانشجویان رشته های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می کند. جالب آنکه دانشجویان دکترا در KAIST از خدمت نظام وظیفه در این کشور معاف می شوند.

تدریس به زبان انگلیسی

قوانین KAIST با بقیه دانشگاه ها متفاوت و سیستم آکادمیک آن خودمختار و انعطاف پذیر است. به طور معمول کالج و دانشگاه های کره جنوبی ملزم هستند برای پذیرش دانشجو و برنامه درسی از قوانین دولتی پیروی کنند اما در این دانشگاه دانشجویان مقطع کارشناسی از طریق سیستمی باز و کلی وارد دانشگاه می شوند.

دانشجویان می توانند برای سه ترم دروس خود را انتخاب کنند و پس از آن رشته مورد نظر خود را با توجه به استعدادهایشان انتخاب کنند.

علاوه بر آن دانشجویان کارشناسی می توانند هر زمان که تمایل داشتند رشته درسی خود را تغییر دهند. همچنین بیشتر دروس این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود.

دریافت دو مدرک همزمان از دو دانشگاه

این دانشگاه در سال ۲۰۰۷ میلادی برنامه اعطای مدرک دوگانه را با دانشگاه های برتر جهان آغاز کرد تا به این ترتیب فرصت های تحصیلی متنوعی را فراهم کند.

از آن زمان تاکنون با دانشگاه فنی دانمارک، دانشگاه کارنگی ملون، موسسه فناوری جورجیا، دانشگاه فنی برلین و دانشگاه فنی مونیخ این طرح را اجرا کرده است.

براساس این برنامه تحصیلی دوگانه دانشجویان می توانند در رشته های انتخابی به طور همزمان در دانشگاه KAIST و دانشگاه های مذکور تحصیل کنند.

استارت آپ برای ترویج کارآفرینی

این دانشگاه تاکید زیادی روی فرهنگ کارآفرینی دارد. درهمین راستا آن را از طریق برنامه ای به نام Start Up KAIST میان دانشجویان خود ترویج می کند. این امر به گسترش ایده های تجاری و جستجو برای یافتن کسب و کارهای جدید کمک می کند.

درآمدزایی از طریق قراردادهای تحقیقاتی

براساس آمار موجود بودجه دانشگاه در سال ۲۰۱۳ میلادی ۷۶۵ میلیون دلار بود که حدود ۴۵۹ میلیون دلار آن از قراردادهای تحقیقاتی تامین شد.

همچنین در سال ۲۰۱۵ میلادی این دانشگاه حدود ۲۵۳ هزار دلار برای فعالیت های تحقیقاتی هزینه کرد.

همچنین نشانگر تاثیر اقتصادی این دانشگاه ۹۱.۲ واحد است. این شاخص نشان می دهد تحقیقات انجام شده در این موسسه تا چه حد روی فعالیت های تحقیق و توسعه تجاری تاثیر گذار بوده است.

ثبت ۹۱۱ حق اختراع در ۵ سال

«KAIST» تاکنون پروژه ها و طرح های موفقی را در زمینه های مختلف اجرا کرده است. به عنوان مثال تحقیقات اخیر این موسسه شامل پروژه توسعه «FAROS» (یک پهپاد که از دیوار بالا می رود که خاموش کردن آتش آسمانخراش ها کمک می کند) و پروژه تولید Lock n LoL است.

این پروژه در حقیقت یک اپلیکیشن موبایل است که به کاربران کمک می کند حین انجام فعالیت های اجتماعی از استفاده موبایل خودداری کنند.

همچنین محققان این دانشگاه یک خودروی الکتریکی اختراع کرده اند که اتومبیل آنلاین الکتریک (OLEV) نام گرفته است.

این خودرو نیروی مورد نیاز خود را بدون تماس و از طریق کابل های برقی دریافت می کند که زیر سطح جاده قرار گرفته اند.

این دانشگاه بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ میلادی حدود ۹۱۱ حق اختراع در حوزه های مختلف مانند انرژی (نفت)، کشاورزی (جنگلداری و مواد غذایی)، محصولات شیمیایی، محصولات دارویی و بیوتک و غیره ثبت کرده است.

هفت مرکز KI برای تحقیقات بیشتر

«KAIST» تاکنون هفت موسسه ایجاد کرده است تا به این وسیله دامنه فعالیت های تحقیقاتی خود را به طور تخصصی گسترده تر کند.

این موسسات عبارتند از KI برای علوم پزشکی و مهندسی، KI برای همخوانی فناوری اطلاعات، KI برای طراحی سیستم های پیچیده، KI برای مهندسی سرگرمی، KI برای نانو، KI برای انرژی و محیط زیست، KI برای سیستم های فضای شهری.

هرکدام از موسسات KI به عنوان یک مرکز تحقیقاتی مستقل در سطح کالج فعالیت می کند و از لحاظ مالی و تسهیلات پشتیبانی می شود.

نخستین فضانورد کره ای فارغ التحصیل KAIST

از فارغ التحصیلان مشهور دانشگاه KAIST می توان به «یی سو یئون» نخستین فرد کره ای است که به فضا رفت و «کیم جونگ جو» میلیاردر و یکی از موسسان بازی های ویدئویی Nexon اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها