عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: باید تعرفه واردات به گونه‌ای افزایش پیدا کند که قطعات چینی وارد کشور نشود.
کد خبر: ۱۰۰۴۲۰۶

رمضانعلی سبحانی فر درگفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به توجه خودروسازان به استفاده از قطعات باکیفیت و پرهیز از استفاده از قطعات بی‌کیفیت چینی گفت: باید تعرفه‌ها به‌گونه‌ای افرایش پیدا کند که واردات قطعات چینی بی‌کیفیت برای واردکنندگان ممکن و بصرفه نباشد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان این که درحال حاضر تعداد بالایی تولیدکننده درکشور وجود دارد که قطعات باکیفیت تولید می‌کنند، افزود: متاسفانه قطعات خارجی بی‌کیفیت به شیوه‌های مختلف واردکشور می‌شود که یک بخش آن قاچاق است، اما بخش دیگر ورود این کالاها از مبادی رسمی است.

سبحانی‌فر خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌هایی که برای ورود این کالا به کار می‌رود، این است که به‌عنوان مثال برای واردات عینک، تنها شیشه آن در داخل وجود ندارد و در کشور قادر به ساخت فِریم آن هستیم؛ اما واردکننده به بهانه این که شیشه را وارد کند، شیشه را به همراه فِریم و به صورت یک پکیج کامل وارد کشور می‌کند و با این شیوه قطعات مختلفی وارد کشور می‌کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید برلزوم توجه به استفاده از توان قطعه‌سازان داخلی، یادآورشد: باید فضای مناسبی برای فعالیت قطعه‌سازان فراهم و بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان نیز پرداخت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها