فرماندار ایلام با تاکید بر لزوم انجام بازرسی‌های حوزه آرد و نان گفت: نظارت بیشتر بر کار نانوایی ها در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار دارد و با متخلفان برخورد جدی می شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۰۶

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معروف بسطامی بیان کرد: سلامت و بهداشت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها باید از کیفیت و بهداشت نان مصرفی خود اطلاع و اطمینان داشته باشند به همین دلیل، واحد‌های نانوایی نیاز به بازدیدهای مستمر و پیوسته دارند. وی نان را به عنوان قوت اصلی در سبد غذایی مردم دانست واظهارکرد: تلاش همه ما باید در عرضه نان با کیفیت و جلب رضایتمندی مردم باشد. فرماندار با تاکید بر نظارت به کیفیت و بهداشت نانوایان و ممانعت از استفاده آنها از افزودنی های غیر بهداشتی در پخت نان افزود: برخی نانوایی‌های برای بالا بردن کیفیت نان‌ خود از مواد افزودنی غیرمجاز استفاده می کنند که لازم است بازرسی ها از این نانوایی‌ها مستمر انجام و با افراد خاطی برخورد جدی شود. بسطامی بهداشت نان را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: نانوایان با سلامت مردم سر و کار دارند پس باید به شدت بر بهداشت نان دقت کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان استان نیز استفاده از مواد افزودنی غیرمجاز در نان را از سوی نانوایی های شهرستان نامطلوب دانست و ادامه داد: بسیاری از مردم از ناراحتی گوارشی رنج می برند در حالیکه علت اصلی آن را به اشتباه به آب شرب شهر نسبت می دهند. علیرضا شریفی اضافه کرد: در برخی بازرسی های به عمل آمده از نانوایی های سطح شهر ایلام مقادیر قابل توجهی از مواد افزودنی غیرمجاز مانند جوهر قند و جوش‌ شیرین مشاهد شده است. وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های روده و نیز بیماری‌های استخوانی ناشی از این افزودنی‌های غیرمجاز است که باید با این موضوع به طور جدی برخورد کنیم. بیش از 720 واحد نانوایی فعال با پخت انواع نان های مختلف در استان فعال هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها