فردا جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه برگزار می‌شود

لایق: تیم‌ها با قدرت آمده‌اند

تمام تیم‌ها با نفرات اصلی خودشان در مسابقات جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه شرکت می‌کنند و در این دوره شاهد حضور کشتی‌گیران برتر دنیا هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۲۹

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی با بیان این مطلب در مورد شرایط برگزاری این مسابقات در کرمانشاه گفت: خوشبختانه همه مدیران استان و فدراسیون کشتی در تدارک هستند تا میزبان خوبی برای رقابت‌های جهانی باشند. سالن برگزاری مسابقات هم در حال آماده شدن است تا به استانداردهای مدنظر فیلا برسد.

وی در مورد شرایط تیم ملی گفت: کشتی‌گیران تیم ملی شرایط خوبی دارند. تیم ملی تمریناتش را در کرمانشاه دنبال می‌کند.

لایق در رابطه با مراسم وزن‌کشی و زمان شروع مسابقات ادامه داد: با حضور همه تیم‌ها در کرمانشاه، مراسم وزن کشی‌ امروز برگزار می‌شود و از صبح پنجشنبه هم مسابقات به صورت رسمی شروع به کار می‌کند.

دبیر فدراسیون کشتی در مورد حضور تیم‌ها با نفرات کامل هم توضیح داد: همه تیم‌ها با نفرات اصلی خودشان در مسابقات شرکت می‌کنند و در این دوره شاهد حضور کشتی‌گیران برتر دنیا هستیم که رقابت آنها با یکدیگر می‌تواند جذابیت این مسابقات را افزایش دهد. تیم روسیه با قهرمانان جام یاریگین در این رقابت‌ها شرکت کرد. تیم آذربایجان هم با همه نفرات اصلی‌اش مانند شریفف، قهرمان المپیک، در این مسابقات شرکت می‌کند و تیم‌های دیگری مثل آمریکا هم با نفرات بارز خودشان مانند جردن باروفس راهی کرمانشاه شده‌اند.

وی در رابطه با حضور نمایندگان اتحادیه جهانی کشتی در این مسابقات گفت: این مسابقات زیر نظر فیلا برگزار می‌شود و همه اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی کشتی که رسول خادم هم عضو این هیات است، در کرمانشاه حاضر می‌شوند. همچنین فیلا نمایندگان ویژه‌ای برای این مسابقات به ایران اعزام کرد و این مساله نشان می‌دهد رقابت‌های جهانی کرمانشاه برای فیلا اهمیت بسیاری دارد.

بازتاب ورود آمریکا به ایران

سایت اتحادیه جهانی کشتی در خبری درخصوص جام جهانی کشتی آزاد به حضور تیم آمریکا در ایران و قدرت دیپلماسی کشتی اشاره کرد. در خبر سایت اتحادیه جهانی آمده است:

«پس از هفته‌ها بحث دیپلماتیک بین دولت‌های ایران و آمریکا، کشتی‌گیران ایالات متحده آمریکا، یکشنبه به ایران رسیدند. این تیم به رهبری جردن باروفس قهرمان المپیک لندن وارد ایران شد و مورد استقبال هواداران و رسانه‌های گروهی قرار گرفت. جردن باروفس پیش از سفر به ایران در این زمینه گفته بود: مردم ایران کشتی را دوست دارند. آنها طرفداران بزرگی برای من هستند و من ناامید بودم وقتی نمی‌توانستیم به اینجا بیاییم. بدیهی است نظر من و دیدگاه مسئولان کشورم متفاوت است.»

تیم کشتی آمریکا با 12 آزادکار پس از توقفی کوتاه در تهران، به عنوان نخستین تیم، وارد کرمانشاه شد.

گروه‌بندی:

A: روسیه ، آمریکا، جمهوری آذربایجان و گرجستان

B: ایران، ترکیه، هند و مغولستان

خوشحالی باروفس در کرمانشاه

سایت یو‌اس‌دی تودی با انتشار گزارشی نوشت: کشتی‌گیران آمریکایی که تا آستانه لغو سفرشان به ایران پیش رفته بودند، با استقبال گرم برای شرکت در جام جهانی وارد این کشور شدند.

جردن باروفس که دو بار در بازی‌های المپیک شرکت کرده، عکس‌هایی را از این لحظات در صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

ایران ـ ترکیه؛ در دور مقدماتی

برنامه دور مقدماتی رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد 2017 کرمانشاه اعلام شد که تیم ایران با ترکیه روی تشک می‌رود. هند و مغولستان دیگر حریفان ایران در این مرحله هستند. جام جهانی کشتی آزاد 28 و 29 بهمن در سالن امام خمینی(ره) کرمانشاه و با حضور هشت تیم برتر دنیا برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها