مایکل فلین، اولین اخراجی از تیم ترامپ

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا زودتر از آنچه که تصورش را می‌کرد، شاهد جدا شدن اعضا و نزدیکانش از تیم رهبری خود بود. مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ که در زمان معرفی از سوی رئیس‌جمهور برای این سمت نیز با انتقادات تند و شدیدی روبه‌رو شد، اولین فردی است که به دلیل حواشی و موضوعات جنجالی پیرامون خود مجبور به استعفا شد. آن‌طور که منابع خبری گزارش داده‌اند، جنجال بر سر ارتباط سری با روسیه علت اصلی کناره‌گیری او بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۱۹

پیشتر رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که فلین اواخر ماه دسامبر و زمانی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را بر روسیه اعمال کرد، از سفیر روسیه در واشنگتن خواسته بود در واکنش به تحریم‌ها خویشتن‌داری نشان دهد.

به گزارش واشنگتن‌پست، فلین در تماس تلفنی با سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه به وی وعده داده بود که دولت ترامپ این تحریم‌ها را بموقع دوباره بررسی خواهد کرد.

براساس قوانین آمریکا، هر فردی که مسئولیت دولتی ندارد، نمی‌تواند با مقامات خارجی درباره سیاست خارجی آمریکا مذاکره کند.

فلین در ابتدا این اتهامات را رد کرد، اما پس از گزارش هفته گذشته روزنامه واشنگتن‌پست مبنی بر پیدا شدن مدارکی درخصوص این ارتباطات محرمانه، وی لحن خود را تغییر داد و گفت ممکن است درباره تحریم‌ها صحبت کرده باشد، اما از این موضوع مطمئن نیست.

در این میان، کاخ کرملین در واکنش به این خبر گفت که استعفای مایکل فلین به روسیه ارتباطی ندارد و مسکو این مساله را امری داخلی می‌داند. گفته می‌شود ژنرال جوزف کیث کلاگ از کارمندان سابق شورای امنیت ملی آمریکا به عنوان جانشین موقت مشاور امنیت ملی آمریکا تعیین شده است.

در همین حال شبکه سی.ان.ان به نقل از چند منبع نزدیک به ترامپ اعلام کرد که مشاوران وی از این‌که به طور ناگهانی و به خاطر یک افشاگری، اخراج یا مجبور به استعفا شوند، بسیار نگران هستند. حتی برخی از مدیران انتخاباتی او که در ابتدا به دلیل نگرفتن سمتی در کاخ سفید ناراحت بودند، اکنون که با وضعیت آشوب‌زده دولت مواجه شده‌اند، خوشحال هستند که داخل کاخ سفید نیستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها