جام جم آنلاین - آرشیو

مدیریت بی‌هوا

مدیریت بی‌هوا

روز‌های تقویم یکی‌یکی سیاه می‌شود، درست مانند آسمان این روزهای کلانشهرهای کشور‌ که غرق دود است اما آلودگی هوا داستان تازه‌ای نیست و این مشکل چند دهه است که برای شهروندان شاخ‌و‌شانه می‌کشد.

افغانستان از نگاه همکاری‌های رسانه‌ای

افغانستان از نگاه همکاری‌های رسانه‌ای

هزاران سال فرهنگ و تمدن مشترک، دو ملت با یک روح و یک تمدن، باورها و اعتقادات یکسان و از همه مهم‌تر نگرش مشترک به هستی، سنگ بنایی است برای همکاری‌های رسانه‌ای بین ایران و افغانستان تا بتواند برادری دو ملت را در قالب دوربین به نمایش درآورد، ثبت و تقویت کند.

حکیم در میدان

حکیم در میدان

بسیار دشوار است سخن گفتن در مورد شخصیتی که عمق ابعاد مختلف حیاتش مانع از توصیفش می‌شود.

کرونا، سرما و آلودگی هوا

کرونا، سرما و آلودگی هوا

هوای تهران نزدیک به یک هفته است که در شرایط ناسالم قرار دارد و حجم زیادی از آلاینده‌ها وارد ریه شهروندان می‌شود.

خواب‌زده‌ها

خواب‌زده‌ها

می‌گوید: بین این‌همه موضوع مهم چرا رفته‌ای سراغ انیمیشن؟ چون تمام سلیقه و نگاه و فکرمان را دارند با همین انیمیشن‌ها هدایت می‌کنند و ما هنوز خیال می‌کنیم موضوع کم‌اهمیتی است.

جبهه مقاومت در نقطه کمال

جبهه مقاومت در نقطه کمال

ویژه نامه روایت نصر: از ماه‌ها قبل موضوع تهیه ویژه‌نامه سالگرد حاج‌ قاسم به یکی از دغدغه‌های برو بچه‌های جام‌جم تبدیل شده بود. جلسه‌ای گذاشتیم و درباره ایده‌های مختلف بحث کردیم. از چندین نفر از همراهان و نزدیکان سردار شهیدمان هم دعوت کردیم تا ما را در رسیدن به بهترین ایده کمک کنند.

تأثیر حضور میدانی شهید سلیمانی در افزایش روحیه مبارزان

تأثیر حضور میدانی شهید سلیمانی در افزایش روحیه مبارزان

ویژه نامه روایت نصر: سپهبد سلیمانی، سمبل و نماینده جمهوری اسلامی و مردم ایران برای مبارزه با تروریسم به کمک عراق آمده بود و ایشان این نقش خود را به‌خوبی ایفا کردند و همان‌طور که شاهدیم به‌واسطه مبارزات ایشان، داعش در این کشور نابود شده است.

سرباز سلیمانی

سرباز سلیمانی

ویژه نامه روایت نصر: همه فرماندهان لشکرهای حاضر در محدوده، توی سنگر فرماندهی قرارگاه جمع شده بودند که محسن رضایی، فرمانده ارشد نظامی جنگ با همان خبر مهمی که قرار بود از تهران به جبهه‌های جنوب برسد به سنگر داخل شد.

چشم‌های پدرم

چشم‌های پدرم

ویژه نامه روایت نصر: جایی جز خانه خوابم نمی‌برد و اگر هم مجبور شوم دور بمانم باید موبایلم را به رختخواب ببرم. دکترها تشخیص داده‌اند که بدخوابم اما خودم می‌دانم که دلم تنگ است.

مزایای گزارش‌های تفریغ بودجه

مزایای گزارش‌های تفریغ بودجه

در اصل ۵۲ قانون اساسی آمده است بودجه سالانه کل کشور به ترتیبی که در قانون مقرر می‌شود از طرف دولت تهیه و برای رسیدگی و تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود. هر‌گونه تغییر در ارقام بودجه نیز تابع مراتب مقرر در قانون خواهد بود.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

رمزگشایی از نقشه‌های عبری، عربی، آمریکایی

رمزگشایی از نقشه‌های عبری، عربی، آمریکایی

صحبت‌های سید حسن نصرا...، دبیر کل حزب‌ا... لبنان با شبکه المیادین در آستانه شهادت سردار سلیمانی و روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ بسیار با اهمیت و قابل‌توجه است.

روزهای بی‌احتیاطی و مرگ

روزهای بی‌احتیاطی و مرگ

روزهای تلخی را پشت سر می‌گذاریم. در منطقه کلکچال، دارآباد و آهار بالای 11 فوتی داده‌ایم که یخ زده‌اند یا گرفتار بهمن شده‌اند. متاسفانه در بین این عزیزان، دکتر فاطمی سردبیر سابق ایسنا هم حضور داشت که تازه مدرک مربیگری‌اش را گرفته بود.

قاسم ایرانی

قاسم ایرانی

اگر کسی به حاره حریک بیروت رفته باشد، هنوز پوسترهای «سیدالشهدای محور مقاومت» را می‌بیند که رو به لبنانی‌ها لبخند می‌زند.

خشونت علیه گل

خشونت علیه گل

در گوگل سرچ می‌کنم خشونت علیه زنان. 560هزار صفحه پیشنهاد می‌کند که این عبارت در آنها به کار رفته است. می‌روم سر میز حنیف.

مشکل 100 ساله بودجه‌ریزی ایران

مشکل 100 ساله بودجه‌ریزی ایران

زمانی که بودجه 1400 تقدیم مجلس شد انتقادات زیادی نسبت به اعداد و ارقام و همچنین منابع و مصارف آن مطرح شد، اما باید توجه داشت علاوه بر مشکلات بودجه سال آینده، نظام بودجه‌ریزی در ایران دارای ایراد و اشکالات ساختاری است.

سند زدن تاریخ

سند زدن تاریخ

تا همین چند سال پیش هم مستند را فقط اهالی سینما می‌دیدند و آنها که می‌خواستند تجربه‌ای در زمینه مستند داشته‌ باشند.

2 صفحه

نیازمندی ها