روزهای تلخی را پشت سر می‌گذاریم. در منطقه کلکچال، دارآباد و آهار بالای 11 فوتی داده‌ایم که یخ زده‌اند یا گرفتار بهمن شده‌اند. متاسفانه در بین این عزیزان، دکتر فاطمی سردبیر سابق ایسنا هم حضور داشت که تازه مدرک مربیگری‌اش را گرفته بود.
کد خبر: ۱۲۹۷۹۲۲

نفراتی‌که کنار دکتر بودند هم از زیر بهمن بیرون کشیده شدند اما عمر دکتر فاطمی به دنیا نبود و متاسفانه از بین ما رفت.

روندی که به صورت هفتگی توسط فدراسیون اعلام می‌شود به این شکل است که اطلاعات لازم از طریق کارشناسان هواشناسی به صورت مستمر در کانال‌های هواشناسی و سایت فدراسیون اعلام می‌شود.

ما با کمک این کارشناسان، در بخش هواشناسی فعال هستیم. دوشنبه و سه‌شنبه هفته قبل، هشدارهای دقیق برای روزهای پنجشنبه و جمعه را داده بودیم و حتی اعلام کردیم که سرعت باد در این روزها 70 کیلومتر و برودت هوا هم منفی 30 درجه خواهد بود.

حتی سرعت باد در ارتفاع زیر 3 هزار متر هم زیاد بود. توقع این بود که عزیزان ما رعایت کنند که من فکر می‌کنم بندگان خدا غافلگیر شدند و فکر نمی‌کردند در منطقه کلکچال گرفتار شوند.

حتی از تابستان سال قبل و با توجه به بسته شدن باشگاه‌های مختلف ما به ستاد ملی مقابله با کرونا این هشدار را دادیم که مردم برای فرار از قرنطینه به کوه‌ها می‌آیند و این اتفاق در فصل زمستان بیشتر و کنترل هم سخت می‌شود، اما متاسفانه مردم هم رعایت نمی‌کنند.

در حال حاضر، حجم برف پس از ریزش بهمن بسیار زیاد شده و حدود 15 متر است.

با توجه به تابش آفتاب احتمال ریزش مجدد بهمن وجود دارد و در این شرایط جان امدادگران هم مهم است.

در هر صورت ما نگران آنها‌ هم هستیم و نمی‌شود هر کاری در این شرایط انجام داد.

چند سال قبل هم در توچال 15 نفر فوت کردند، اما با توجه به حضور امداد و نجات، پیشگیری از حوادث بسیار خوب شکل گرفته، اما بی‌توجهی‌ بعضی افراد به هشدارها باعث بروز این مشکلات می‌شود.

در خصوص بیمه هم اطلاعات دقیقی نیست، اما می‌دانیم تعدادی از این عزیزان بیمه ورزشی بوده‌اند که مراحل پرداخت غرامت از طریق باشگاه‌های عضو به آنها صورت می‌گیرد.

رضا زارعی - رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها