سفیر ایران در شورای حقوق بشر:

ترور سردار سلیمانی تروریسم دولتی است

کد خبر: ۱۲۹۹۰۳۷
این روزها یادآور ایام تلخی است که دست جنایتکار استکبار از آستین دونالد ترامپ، شهیدحاج‌قاسم سلیمانی را از ما گرفت. حاج‌قاسم از نوجوانی عاشقانه به دنبال شهادت می‌دوید و در نهایت به آرزوی خود رسید و به دیدار معبود نایل شد.
 
اما تلخی این حادثه از این روست که آمریکا ذلیلانه و از روی ترس و جبن در دل شب، حاج‌قاسم سلیمانی و همراهش ابومهدی مهندس را ترور کرد.
 
این حادثه از چند جهت قابل بررسی است.
 
 اول آن‌که شهید سلیمانی نماد مقاومت و خنثی‌کننده توطئه‌های آمریکا در منطقه بود. اگر چه ویژگی‌های فردی و شخصی ایشان مانند خلوص، تواضع، پایبندی به اصول، آرمانخواهی و عشق به خدا صفات متمایزی بود که همیشه در خاطره‌ها خواهد ماند، اما آنچه بر همه این باید افزود نقشی بود که ایشان در تقویت مقاومت اسلامی و پیوند دادن صفوف رزمندگان اسلام از عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، فلسطین و... به عالی‌ترین وجه ایفا کرد.
 
هراس و نگرانی استکبار آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به همین جهت است که با وجود افرادی چون حاج‌قاسم رخنه در صفوف مبارزان راه حق امکان‌ناپذیر بود.
 
دوم آن‌که شهادت حاج‌قاسم سلیمانی بیش از هر زمان دیگری چهره کریه آمریکا در ارتکاب ترور به‌عنوان یک تروریسم دولتی را آشکار کرد. سوءمحاسبه آمریکا از آنجا بود که نمی‌دانست هزینه سنگینی که در این راه باید بپردازد بیش از منافع آن برای آمریکا و پادوهای منطقه‌ایش است.
 
سوم: حرکتی که حاج‌قاسم سلیمانی در مبارزه با استکبار و حمایت از مقاومت به‌وجود آورد پس از شهادت نیز همچنان استمرار خواهد داشت.
 
چهارم: سردار سلیمانی تنها مرد میدان مبارزه و نبرد نبود، بلکه با آگاهی از شرایط بین‌المللی و شناخت عمیق از دشمنان جمهوری اسلامی قادر به پیش‌بینی شرایط بود؛ به گونه‌ای که همواره مددکار و مشاور برجسته‌ای برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی بود. ضمن آن‌که توفیقات میدانی شهید سلیمانی پشتوانه گرانسنگی برای جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی بود. نام سردار شهید سلیمانی در تاریخ مبارزه با استکبار و به‌عنوان اسطوره‌ای در حماسه مقاومت ثبت شد.
 
این به عهده جمهوری اسلامی و علاقه‌مندان به راه امام و رهبری و آرمان‌های جمهوری اسلامی است که در نه حرف بلکه در عمل با مقاوم‌سازی بنیه‌های کشور توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.
 
انتظاری که حاج‌قاسم از تک‌تک علاقه‌مندان به انقلاب دارد و دیر نخواهد بود آمران و عالمان این جنایت کثیف به سزای اعمال خود برسند. هذیان گویی و خواب آشفته سرمداران کاخ‌سفید هراس از روز انتقام است.

حمیدرضا آصفی سخنگوی پیشین وزارت خارجه/ روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها