می‌گوید: بین این‌همه موضوع مهم چرا رفته‌ای سراغ انیمیشن؟ چون تمام سلیقه و نگاه و فکرمان را دارند با همین انیمیشن‌ها هدایت می‌کنند و ما هنوز خیال می‌کنیم موضوع کم‌اهمیتی است.
کد خبر: ۱۲۹۹۲۹۳

آنها کاملا هدفمند و دقیق انیمیشن می‌سازند، شخصیت خلق می‌کنند، برایش کارکرد تعریف می‌کنند و از همان بچگی طوری روی فکر و ذهن بچه‌ها کار می‌کنند که همه بچه‌ها از آمریکا و اروپا تا آسیای‌شرقی و خاورمیانه و آفریقا، پیرو و مقلد نوع فکر و اندیشه و حتی پوشش قهرمان‌های معرفی‌شده از سوی آنها باشند.

می‌گوید: این‌قدر بدبین نباش. اینها که می‌گویی توهم توطئه است.

هر سال یک‌ماه قبل از سال نوی میلادی تمام مردم چهارگوشه جهان می‌دانند که چه رنگی رنگ سال است و چه مدی قرار است بپوشند.

طوری کار می‌کنند که یک مد زشت و شلخته به چشمت زیباترین مد دنیا شود. اصلا زیبایی‌شناسی‌ات را کامل تغییر می‌دهند یا به تعبیر بهتر چیزی به اسم زیبایی‌شناسی برایت نمی‌گذارند و همه اینها حاصل چند سال کار روی بزرگسال‌هایی است که تا چند سال قبل کودک بوده‌اند.

کودکانی که قهرمان‌هایش را آنها تعریف کرده‌اند، آنها اسم گذاشته‌اند و برای لباس‌های تنش به‌به و چه‌چه کرده‌اند.

کودکانی که ذائقه و سلیقه و فکرشان را آنها دارند هدایت می‌کنند وگرنه مگر می‌شود به یک بزرگسال بگویی امسال باید لباس فلان رنگ بپوشی و او قبول کند؟ مگر می‌شود به یک خانم یا آقای میانسال بگویی فلان مدل زشت را باید از امروز زیبا ببینی و او بپذیرد؟ این امکان ندارد مگر این‌که او خواب‌نما یا جادو شده باشد.

آنها به‌خوبی می‌دانند که برای رسیدن به این هدف فقط یک راه وجود دارد؛ بچه ها...باید از همان دوران کودکی سلیقه و نگاهشان را نه‌تنها شکل داد و هدایت کرد که اساسا آنها را تشنه و منتظر ارسال پیام بگذاری.

پیام معرفی یک پرنسس جدید، یک قهرمان جدید، رنگ جدید و مدل جدید. آنها حالا با این روش دارند تمام بچه‌ها را جادو می‌کنند و اغلب کشورهای دنیا هم دست‌ها را به نشانه تسلیم بالا برده و هر نسخه‌ای را از کمپانی دیزنی برایشان پیچیده می‌شود، بی‌کم‌وکاست می‌پذیرند.

این میان چند سالی‌ است که کارتونیست‌ها و انیمیشن سازهای ایرانی دارند تلاش می‌کنند اجازه ندهند چنین فضایی شکل بگیرد.

آنها حالا با انیمیشن‌هایی مثل شاهزاده روم و خلق شخصیت‌هایی که برای بچه‌ها و خصوصا دختران جذاب است تلاش می‌کنند تا اجازه ندهند دختران این سرزمین خواب زده شوند.

کیوان امجدیان - دبیر گروه فرهنگی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها