داعش الان کجاست؟
گزارش جام جم درباره وضعیت کنونی داعش

داعش الان کجاست؟

ویژه نامه روایت نصر: از ماه‌ها قبل موضوع تهیه ویژه‌نامه سالگرد حاج‌ قاسم به یکی از دغدغه‌های برو بچه‌های جام‌جم تبدیل شده بود. جلسه‌ای گذاشتیم و درباره ایده‌های مختلف بحث کردیم. از چندین نفر از همراهان و نزدیکان سردار شهیدمان هم دعوت کردیم تا ما را در رسیدن به بهترین ایده کمک کنند.
کد خبر: ۱۲۹۹۰۲۸

در همه لحظه‌هایی که ذهن‌مان درگیر ویژه‌نامه حاج قاسم بود به این فکر می‌کردم که حتما خروجی کار باید در درجه اول مورد رضایت ایشان قرار گیرد.

می‌توانستیم صدها صفحه از خصوصیات شخصیتی حاج قاسم بنویسیم؛ از 40 سال مجاهدت و مبارزه‌اش، از اعتقادات و باورهای نابش، از مردمداری و محبوبیت منحصر به‌فردش و خلاصه از همه ویژگی‌هایی که قاسم‌‌ سلیمانی را به بالاترین درجه عرفان نزد خداوند و محبوبیت بین مردم تبدیل کرده است. اما مرام و مسلک و مشی فروتنانه حاج قاسم در طول حیات با‌برکتش - که هرگونه تعریف و تمجید از خود را برنمی‌تابید - ما را بر آن داشت تا بیش از آن‌که به شخص حاج قاسم بپردازیم، از شخصیت و شاخصه‌های مکتب حاج قاسم بگوییم؛ مکتبی که در آن مجاهدان راستین جبهه حق پرورش می‌یابند و به بالاترین درجه قرب الهی می‌رسند؛ مکتبی که جوانان دهه شصتی و هفتادی را به عارفان شب و مجاهدان روز بدل می‌کند. به پیشنهاد یکی از همرزمان سردار، روی عملیات آزادسازی شهر ابوکمال سوریه تمرکز کردیم.

این عملیات چند ویژگی منحصربه‌فرد داشت که می‌توانست هم کار بزرگ حاج قاسم در اضمحلال و ریشه‌کنی جریان تکفیری داعش و جنبه‌های نظامی، امنیتی و سیاسی این رویداد بزرگ را برجسته کند و هم جنبه‌های انسانی و اخلاقی مکتب سلیمانی را با وضوح بالا به تصویر بکشد. عملیات ابوکمال چند شاخص مهم داشت:

1-‌ شهر ابوکمال سوریه، آخرین پایگاه داعش بود و آزادسازی این شهر به‌منزله پایان حکومت منحوس این جریان تروریستی - تکفیری قلمداد می‌شد.

2-‌ حاج‌قاسم شخصا فرماندهی این عملیات را به‌عهده داشت و طراحی و هدایت عملیات را به‌صورت میدانی انجام می‌داد.

3-‌ تقریبا همه نیروهای جبهه مقاومت از رزمندگان ایرانی گرفته تا زینبیون‌، فاطمیون، حیدریون و حزب‌ا... در این عملیات مشارکت داشتند.

4-‌ آزادسازی ابوکمال، محور حیاتی جبهه مقاومت یعنی ارتباط زمینی تهران - بغداد - دمشق را برقرار می‌کرد و این یکی از اهداف راهبردی برای جبهه مقاومت تلقی می‌شد.

5-‌ قصد آمریکا این بود که به‌هیچ‌عنوان اجازه ندهد این جاده ارتباطی مقاومت برقرار شود و با ایجاد پایگاه در منطقه تنف سوریه تلاش می‌کرد مرز سوریه و عراق را در اختیار بگیرد و این جاده ارتباطی را قطع کند. در واقع آزادسازی ابوکمال یک شکست بزرگ برای آمریکایی‌ها بود.

6-‌ نامه سردار سلیمانی به رهبر انقلاب درباره پایان داعش و پاسخ مهم حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، دقیقا پس از عملیات آزادسازی ابوکمال انجام شد.

همه این موارد و ملاحظات ما را بر آن داشت تا با روایتی کامل و جامع از قریب یک‌دهه مبارزه جانانه رزمندگان جبهه مقاومت به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی با جریان خطرناک تکفیر و آمران و عاملان پشت‌پرده‌اش و ریشه‌کنی این غده چرکین به‌ویژه در نقطه پایانی این جنگ 10 ساله، خدمات ارزشمند سردار دل‌ها و یارانش به مردم ایران، مسلمانان، جهان تشیع و بشریت را در حد وسع و بضاعت‌مان تشریح و تبیین کنیم. امید است این تلاش ناچیز مورد توجه دوستداران سردار دل‌ها، خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم و رزمندگان جبهه مقاومت قرار گیرد.

مهدی عرفاتی - مدیرمسؤول

منبع: ضمیمه روایت نصر - ویژه سالگرد شهادت سردار سلیمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها