معاون وزیر امور خارجه گفت: ایران با تشخیص دادن این موضوع که منافع او در برجام رعایت نمی‌شود می‌تواند به شرایط قبل از برجام برگردد و بر اساس مصوبه مجلس موظف هستیم که کشور را به غنی‌سازی صنعتی در کوتاه‌ترین مدت برسانیم به همین علت نگران بدعهدی‌ها نیستیم.
کد خبر: ۹۹۶۹۰۱
عراقچی: نگران بدعهدی‌ها در اجرای برجام نیستیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سید عباس عراقچی عصر امروز طی نشست خبری که در تالار امام رضا(ع)قم برگزار شد، با بیان اینکه برجام به شیوه‌ای تنظیم شده که اختیار برگشت‌پذیری به جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین ضامن در توافق برجام، جمهوری اسلامی ایران است چراکه خودمان تصمیم می‌گیرم که هر گاه منافع ما رعایت نشود برجام را کنار بگذاریم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد ارتباط ترامپ با پوتین مطرح کرد: اکنون در موقعیتی نیستیم که روابط ترامپ با افراد دیگر را بررسی کنیم و گفته‌های مطبوعات در این مورد فقط تحلیل است به همین علت منتظر هستیم که سیاست‌های رسمی را اعلام کنند تا بتوانیم موضع‌گیری‌های لازم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا از شعارهای خود در زمان تبلیغات انتخاباتی فاصله بیشتری گرفته است، تصریح کرد: این موضوع که رفتار او در برابر برجام چیست، تاکنون چارچوب مشخصی نداشته اما موضوع مهم اجرای این قرارداد در فضای سازنده است چراکه در برجام کشورهای مختلف متعهد شده تا برجام را با حسن‌نیت اجرا کنند.

عراقچی یادآور شد: نمودهای اقتصادی برجام به خوبی در جامعه ملموس است چراکه مذاکرات باید تحریم‌های نفتی را بر می‌داشته و بازگشت درآمدها را رقم می‌زده که به هدف خود رسیده و در حوزه حمل و نقل نیز باید تحریم خرید هواپیما را برمی‌داشته و این کار را انجام داده است اما اگر کسی ایرادی به جزییات دارد به سیاست‌های دولت بر‌می‌گردد و ارتباطی با برجام ندارد.

وی با تاکید بر اینکه برای تامین امنیت ایران از هیچ کسی اجازه نمی‌گیریم، گفت: امنیت دفاعی اولویت کشور است و در این خصوص با هیچ کسی حتی مذاکره هم نمی‌کنیم.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه لزوم توجه به مباحث امنیتی و دفاعی ایران در مجامع مختلف مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: در برخی قطعنامه‌ها فقط داشتن موشک‌های بالستیکی که برای حمل سلاح‌های هسته‌ای بوده منبع شده اما موضوع امنیت همانند گذشته مورد تایید و تاکید است.

وی افزود: خلاف هیچ قطعنامه‌ای در جمهوری اسلامی عمل نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها