چشم‌انداز سیمرغ

کسالت قابل احترام

کارگردان «آزاد به قید شرط» در گفت و گو با جام جم آنلاین:

کاش فیلمم را به جشنواره نمی رساندم!

آخرین سانس از نخستین روز جشنواره فجر در برج میلاد به اکران فیلم « آزاد به قید شرط» به کارگردانی حسین شهابی اختصاص داشت و در شرایطی که ساعت نزدیک 12 شب بود بالاخره این فیلم به نمایش درآمد. فیلمی که کارگردان آن معتقد است به دلیل نداشتن لابی و ارتباط و مستقل بودن یتیم مانده است و برگزارکنندگان هم با آن نامهربانی کردند.
کد خبر: ۹۹۶۲۶۲
کاش فیلمم را به جشنواره نمی رساندم!

به گزارش جام جم آنلاین، فیلم «آزاد به قید شرط» بستری اجتماعی دارد و داستانش درباره فردی به نام کیوان کمالی (با نقش آفرینی امیر جعفری) است که پس از 10 سال تحمل زندان( نیمی از دوران محکومیتش) به تازگی ز زندان به قید شرط آزاد شده است . او در شرایطی به جامعه باز می گردد که همسرش( با نقش آفرینی شقایق فراهانی) از او طلاق گرفته و مجدد ازدواج کرده و تنها دخترش(با بازی دیبا زاهدی) هم با مشکلاتی در زندگی دست و پنجه نرم می کند...

لیلا اوتادی، امیررضا دلاوری، امیر دژاکام، شکرخدا گودرزی و ... از دیگر بازیگرانی هستند که حسین شهابی در این فیلم از حضور آنها بهره گرفته است، اما این کارگردان در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره اکران فیلمش در آخرین سانس از روز اول جشنواره با انتقاد سخن گفت: من کارگردان مستقلی هستم، لابی ندارم و سعی نمی کنم به هر قیمتی با برخی ارتباط برقرار کنم، فیلم ما در جشنواره یتیم بود و معمولا رسم بر این است که با یتیمان مهربانی کنند اما نامهربانی شد.

او ادامه داد: من اگر از قبل نام اعضای هیئت انتخاب و داوری را می دانستم ،دست کم از شرایط پیش آمده برای فیلمم شگفت زده نمی شدم، اصلا روی تدوین و بخش های دیگر بیشتر وقت می گذاشتم و کاری می کردم که فیلم به جشنواره نرسد.

امیر جعفری نقش اول فیلم

از شهابی پرسیدم شما فیلم دیگری هم به نام «دوران سرطانی» داشتید که اصلا انتخاب نشد و او با خنده پاسخ داد: من فکر کنم آن فیلم را کلا هیئت انتخاب تماشا نکرده است!

اما بازی خوب امیر جعفری و شگفتی از نقش آفرینی ضعیف امیر دژاکام که از تئاتری های شناخته شده است، پرسش بعدی از این کارگردان بود که شهابی درباره بازیگران فیلمش گفت: من باور دارم که امیر جعفری به درجه‌ای از توانایی و پختگی در بازیگری رسیده که بهترین گزینه برای نقشی بود که در فیلمنامه داشتیم، اما درباره آقای دژاکام باید بگویم ایشان همان طور که خودتان هم اشاره کردید بازیگری فوق العاده تکنیکی است و اگر کارگردان نقشی به ایشان بدهد و رهایش کند از پس کار بر می آید. اما من این گونه کارگردانی نمی کنم و می خواهم بازیگر ساده و راحت باشد، این مشکل را من در فیلم دیگری با آقای پیام دهکردی داشتم، ایشان هم فوق العاده تکنیکی هستند ولی من بازی ساده می خواستم.

این کارگردان درباره انتهای فیلم و برخی انتقادها که درباره پایان باز آن وجود داشت هم گفت: فیلم پایان باز و رها نداشت، به نظر من کاملا مشخص بود و البته به شکلی هم نبود که یک هپی اند(happy end) باشد.

دیبا زاهدی در نقش دختر امیر جعفری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها