رشد بی رویه سلول های شناخته شده به عنوان سرطان، سالانه بیش از 8 میلیون نفر را در سراسر جهان می کشد و انتظار می رود این آمار در سال 2030 به بیش از 13 میلیون نفر برسد.
کد خبر: ۹۹۶۲۵۷
16 ماده مفید غذایی برای پیشگیری و دفع انواع سرطان ها
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آوای سلامت ،با این حال یک باور پزشکی قدرتمند وجود دارد: به طور کامل یک سوم از مرگ های ناشی از تمام سرطان ها با تغییرات رفتاری در زندگی و اتخاذ رژیم غذایی مفید قابل پیشگیری است.


در اینجا 16 گزینه مفید غذایی برای دور کردن این بیماری بیشتر معرفی شده است:

لوبیا: یک فنجان لوبیا علاوه بر این که حاوی 13 گرم فیبر است، 15 گرم نیز پروتئین دارد و علاوه بر آن ده ها ماده مغذی دیگر از جمله کلسیم، پتاسیم، و منیزیم را نیز داراست. انواع مختلف لوبیا سرشار از آنتی اکسیدان ها برای دور کردن انواع خاصی از سرطان ها هستند.

شیر: شیر گاو منبع بزرگ کلسیم و ویتامین دی است و علاوه بر آن اسیدهای چرب امگا 3 دارد و آنهم برای دور کردن برخی سرطان های مرتبط با هورمون ها. شیر سویا نیز منبع خوبی از پروتئین است و نجات یافتگان از سرطان سینه با خیال راحت می توانند آن را مصرف کنند.

هویج: مقادیر زیادی از خواص درمانی علاوه بر حفظ سلامت چشم دارد. هویج خام خرد شده تنه 52 کالری و 12 گرم کربوهیدرات دارد. هویج دارای مقادیر زیادی بتاکاروتن و برای جلوگیری از سرطان های ریه، دهان، حلق، معده، روده، کیسه صفرا ، پروستات و سینه بسیار مفید است.

عسل: تحقیقات جدید انجام گرفته در ژاپن و استرالیا نشان داده، سرطان های پیشرفته معده و استخوان به طور موفقیت آمیزی درمان شده است. بیماران مبتلا به این سرطان ها 3 بار در روز و به مدت 3 ماه یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری دارچین را مخلوط و مصرف می کردند.

کلم: انواع مختلف کلم سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که باعث کاهش التهاب می شوند. علاوه بر این کلم ترش و دیگر غذاهای تخمیر شده برای افزایش سلامت روده موثرند. کلم‌ها منبع غنی سولفورافان هستند. این ماده خطر بروز سرطان‌های معده، سینه و پوست را کم می ‌کند. مقدار سولفورافان در کلم بروکلی بیشتر از بقیه کلم هاست.

سیب: سیب یک آنتی اکسیدان است و علاوه بر آن، ماده ‌ای به نام کوئرستین دارد. این ماده خطر سرطان ریه و رشد سلول‌ های سرطان پروستات را کم می‌ کند.

ریشه شیرین بیان: از رشد سلول‌ های سرطان پروستات جلوگیری می ‌کند. ولی در مصرف آن زیاده‌ روی نکنید، زیرا مصرف بیش از اندازه آن، موجب افزایش فشار خون می ‌گردد.

جو: غلات کامل از جمله جو منجر به کاهش کلسترول ال دی ال یا همان کلسترول بد شده و سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند که به مبارزه با التهاب کمک می کنند.

سیر: خانواده پیازها از قبیل سیر، موسیر و تره فرنگی، سلول های سرطانی را از بین می برند و در بیماران سرطانی رشد این سلول ها را کند می کنند. مصرف سیر خطر سرطان های معده، روده بزرگ، مری و سینه را کم می کند.

آووکادو: علاوه بر این که سرشار از پتاسیم است، منبع خوبی از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان ها برای درمان سرطان کبد و بیماری های کبدی است.

قهوه: مصرف منظم قهوه محافظ سرطان کبد است. علاوه بر این، اگرچه قهوه بهترین منبع برای دریافت آنتی اکسیدان در بدن نیست اما محققان می گویند قهوه در پیشگیری از انواع سرطان در مردان و زنان موثر است. کارشناسان نوشیدن چندین فنجان قهوه را در روز برای جلوگیری از سرطان روده توصیه کرده اند.

روغن زیتون: روغن زیتون بهترین ضدسرطان و ضدبیماری های کرونر قلب است. مصرف روغن زیتون خالص که غنی از آنتی اکسیدان اسیداولئیک است، برای جلوگیری از سرطان کولون، سرطان سینه و پوست و بیماری های کرونر قلب بسیار مفید است.

سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات از قبیل اسفناج، کلم بروکلی، برگ چغندر و ... با کاهش خطر ابتلا به طیف وسیعی از بیماری های مزمن در ارتباط است. این سبزیجات سرشار از ویتامین های آ، کا و ث بعلاوه فولات و ویتامین ب برای ترویج سلامت قلب و عروق هستند. طبق تحقیقات، مصرف این سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به سرطان مثانه در ارتباط است.

قارچ: قارچ ها در دفع ویروس ها و تومورهای سرطانی و تقویت سیستم ایمنی بدن موثرند.

کشمش: دارای اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و ویتامینEاست. کشمش ضدسرطان، درمان ‌کننده سرطان، درمان کننده بیماری های قلبی و پایین آورنده‌ فشار خون و برای نرمی و انعطاف ‌پذیری رگ‌ها بسیار مفید است.

ماهی: از آنجایی که غذاهای دریایی دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند، روی سوخت و ساز سلول ‌ها اثر دارند. مصرف روزانه‌ این غذاها، قوی ‌ترین و موثرترین اسلحه برای مبارزه با سرطان‌ ها است و خطر ابتلا به سرطان ‌هایی از قبیل، روده بزرگ، پروستات و سینه را کاهش می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها