رئیس پلیس راهور خبر داد:

آغاز طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور از 25 اسفند ماه امسال آغاز می شود و تمام یگان های امدادی و خدماتی برای پیشگیری از حوادث رانندگی آماده تعطیلات نوروزی 96 می شوند.
کد خبر: ۹۹۵۸۰۰
آغاز طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، سردار تقی مهری در کمیته هماهنگی طرح های نوروزی افزود: طرح نوروزی تا 14 یا 15 فروردین سال آینده بستگی به تراکم سفرهای نوروزی، ادامه خواهد داشت در صورت افزایش سفر در سطح جاده ها، تمدید می شود.

وی اظهار کرد: در نوروز 96 با اقدامات فرهنگی و عملیاتی و همچنین اجرایی به سمتی می رویم که سبب ارتقای فرهنگ ترافیک شود در آذرماه امسال نیز شاهد هشت درصد کاهش تصادفات فوتی بودیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی هم در مسیرهای شهرهای بزرگ و برخی شهرهای مسافرپذیر مستقر هستند.

این مقام انتظامی همچنین تاکید کرد: همه سازمان های امدادی که در اجرای این طرح حضور دارند، بحث تعمیر و نگهداری قطعات و برنامه ریزی شیفتی را لحاظ کنند.

وی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن، گفت: پلیس راهور آمادگی خود را برای رزمایش و راهپیمایی 22 بهمن به تمام دستگاه های اجرایی استان ها ابلاغ کند.

سردار مهری افزود: طرح زمستانه همچنان در حال اجراست و تمام دستگاه های خدماتی با تمام امکانات در جاده های کوهستانی و نقاط برف گیر مستقرند. همچنین اجرای این طرح که از 17 آذرماه آغاز شد، در سطح جاده ها وضعیت خوبی نسبت به سال گذشته داشته است؛ چرا که 6 درصد کاهش جانباختگان را تا اول بهمن شاهدیم.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در راستای اجرای طرح زمستانه در راه مانده نداشته ایم البته در جاده چالوس روز گذشته شاهد بودیم برخی از هموطنان در راه ماندند که زمانش کوتاه بود و مسیر بازگشایی شد. برخی جاده ها به دلیل ریزش بهمن مسدود و بعد بازگشایی شد ؛ ضمن اینکه درزمان حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه ها برقرار است.

داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در کمیته هماهنگی طرح های نوروزی ، نسبت به بخشش دیرکرد جرائم انتقاد کرد.

وی افزود: بودجه سنواتی وقتی پرداخت نمی شود کار ما را مختل می کند اینکه گفته می شود اگر کسی تا 2 ماه جریمه خود را پرداخت نکرد، جریمه اش 2 برابر می شود، بعد گفته می شود 6ماه بعد یک برابر بده، باید حذف شود، صرف نظر از اینکه این پول به چه کسی داده می شود چرا که این تصمیم، عادلانه نیست.

به گفته شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات از بالغ بر 35 هزار اقدام امدادی، 16 هزار و 800 مورد مربوط به حوادث ترافیکی است و هزار و 277 پایگاه در نوروز در جاده های مواصلاتی کشور پیش بینی شده است.

به گفته نماینده وزارت کشور که در کمیته هماهنگی طرح های نوروزی حضور داشت، دستورالعمل ساماندهی سفر و اقدامات ترافیکی در ششم دی ماه ابلاغ شده است.

همچنین معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا نیز در این جلسه گفت: تولیدات انیمیشن در قالب «سیا ساکتی» برای ایام عید طراحی شده که این انیمیشن ، بحث خواب آلودگی و خستگی، سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات پرخطر را مورد توجه قرار گرفته است.

سرهنگ عین الله جهانی اظهار کرد: سی دی (لوح فشرده) آموزشی صوتی بین مسافران در زمان خروج از کلانشهرها توزیع می شود.

امیری نماینده آموزش و پرورش نیز گفت: 13 میلیون همیار پلیس دانش آموز داریم که اکثرا مسافر سفرهای نوروزی هستند و ازاین ظرفیت می توان به خوبی برای کاهش تصادفات استفاده کرد.

نماینده امداد خودرو هم در جلسه کمیته هماهنگی طرح های نوروزی اعلام کرد: هزارو 482 تیم حمل و تعمیر در مسیرها در این طرح حضور خواهند داشت و تاکید بر این است راه اندازی خودروها در همان محل صورت گیرد.همچنین 32 تیم موتور سوار در تهران با توجه به خریدهای نوروزی از 25 تا 30 اسفند مستقر می شوند.

جلسه کمیته هماهنگی طرح های نوروزی امروز یکشنبه در پلیس راهور برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها