فرماندار کوهدشت گفت: به هیچ عنوان مجوز حفر چاه جدید در کوهدشت داده نمی‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۴۶۴

به گزارش ایسنا، نورمحمد فردی بیرانوند در جلسه کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کوهدشت اظهار کرد: این جلسه با محوریت پایش فرونشست زمین دشت کوهدشت و بررسی علل و عوامل فرونشست و نحوه مقابله با آن و همچنین تقویت سفره‌های زیرزمینی تشکیل شده است.

وی افزود: همه مسئولان به اتفاق بر این باورند که محور توسعه کوهدشت، کشاورزی بوده و بیش از 90 درصد درآمد مردم این شهرستان از کشاورزی است.

فردی بیرانوند با بیان اینکه کشاورزی بدون آب معنا ندارد، اضافه کرد: آب‌های زیرزمینی شهرستان افت کرده‌ و سفره‌های زیرزمینی به مرز هشدار رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: 732 حلقه چاه در کل شهرستان وجود دارد که اکثراً غیر کارشناسی و بعضاً بدون مجوز هستند.

فرماندار با بیان اینکه در کوهدشت باید کارگروهی در این خصوص تشکیل شود و کشاورزان توجیه شوند که وضعیت بحرانی است، تأکید کرد: تغییر الگوی کشت نیاز است و کشت‌های آبدوست مانند ذرت، چغندر و... باید ممنوع شود.

وی افزود: در شهرستان کوهدشت باید به آبخیزداری و آبخوان‌داری توجه ویژه شود، این عوامل باعث تقویت سفره‌های زیرزمینی و همچنین از ایجاد سیلاب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و سلامت مردم نیز تامین می‌شود.

فردی بیرانوند با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان مجوز حفر چاه جدید در کوهدشت داده نمی‌شود، ادامه داد: همچنین در تمام چاه‌ها باید از کنتور هوشمند استفاده شود.

وی در پایان گفت: در شهرستان کوهدشت مشکل آب آشامیدنی وجود دارد، برای کشاورزی و صنعت آب نداریم، سد معشوره حق طبیعی و مسلم مردم این منطقه و مطالبه عمومی مردم است و ما از آن دست نخواهیم کشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها