وزرای کشاورزی گروه 20 اعلام کردند، تلاش‌های جهانی به‌منظور حفاظت منابع آب جهان برای تضمین تولید مواد غذایی باید انجام شود. از طرف دیگر روش‌هایی هم برای بهبود پایداری مصرف آب در بخش تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی باید صورت گیرد. این در حالی است که امنیت غذایی و تغذیه مطابق با تعهدات تجاری چندجانبه حفظ شود.
کد خبر: ۹۹۵۳۸۶

تغییرات آب و هوا، جمعیت روبه رشد جهان و تقاضا برای صنعتی شدن، بر منابع آب جهانی، فشار آورده و تاثیر آن در کشورهای فقیر و غنی حس می‌شود. فائو در ماه دسامبر هشدار داد که 12 میلیون نفر در اتیوپی، کنیا و سومالی به کمک غذایی نیاز دارند. این درحالی است که کشاورزان با تاثیر خشکسالی‌های مکرر روبه‌رو هستند و باعث شده تا اتیوپی به واردات عمده گندم روی آورد.

به گزارش رویترز، این در حالی است که عربستان سعودی برای صرفه‌جویی در منابع آب، کشاورزی را بسیار محدود کرده تا جایی که به واردات مواد غذایی روی آورده است.

در بیانیه گروه 20 مطرح شده برای محافظت از منابع آب و اکوسیستم‌های مرتبط با آب، باید شیوه‌های آبیاری‌پسند و کشاورزی پایدار و فناوری در راستای افزایش کیفیت آب و انعطاف‌پذیری بیشتر به کار رود.

کریستین اشمیت وزیر کشاورزی آلمان در این باره گفت: کشاورزی نیاز به منابع پایدار آب دارد تا بتواند تغذیه جمعیت رو به رشد و صلح و ثبات جهان را فراهم سازد و کشاورزی بخشی از سیاست امنیت جهانی است. همچنین وزرای گروه 20 به کاهش بیماری‌های حیوانی همراه با عدم استفاده غیرضروری از آنتی بیوتیک در کشاورزی، متعهد شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها