معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امورخارجه گفت: اتباع 180 کشور جهان به جز 10 کشور آمریکا، انگلیس، کانادا، اردن، سومالی، کلمبیا، افغانستان، پاکستان، بنگلادش و هندوستان می توانند بدون روادید به ارومیه سفر و در فرودگاه این شهر روادید دریافت کنند.
کد خبر: ۹۹۴۰۸۹

حسن قشقاوی افزود: با افتتاح دفتر الکترونیکی صدور روادید در ارومیه، شهروندان کشورهای مختلف در این فرودگاه می توانند در مدت پنج دقیقه روادید خود را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی بستری مناسب برای توسعه صنعت توریسم درمانی دارد، اضافه کرد: راه اندازی دفتر صدور الکترونیکی روادید می تواند زیرساختی مناسب برای توسعه این بخش باشد.

وی اظهار کرد: ارومیه چهارمین شهر کشور است که در فرودگاه آن دفتر الکترونیکی صدور روادید افتتاح می شود و راه اندازی این دفتر، مزیتی قابل توجه به شمار می رود.

معاون کنسولی و امور مجلس وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد تا با راه اندازی پروازهای مسیر عراق به ارومیه، ویزای اتباع عراقی نیز در ارومیه صادر شود.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی نیز گفت: افتتاح این دفتر فرصت خوبی را برای توسعه پروازهای خارجی فراهم می کند و مهم تر از آن موجب حضور بازرگانان، سرمایه گذاران و گردشگران خارجی در استان می شود.

کمال پرهیزگار به افزایش تقاضای روادید از سوی اتباع عراقی اشاره کرد و افزود: با افتتاح دفتر صدور الکترونیکی روادید بزودی روادید برای اتباع این کشور صادر می شود.

وی از افزایش 28 درصدی پروازها از فرودگاه ارومیه در 9 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم این روند افزایشی در ماه های باقی مانده امسال و سال های آینده نیز ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، پیش از این روادید فرودگاهی در فرودگاه های امام خمینی (ره) و مهرآباد تهران، مشهد، شیراز و تبریز صادر می شد و ارومیه نیز در این جمع قرار گرفت.

روادید فرودگاهی تنها با هدف تسهیل روند جهانگردی اتباع کشورهای مختلف که گذرنامه های عادی دارند، صادر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها