سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
به گزارش جام جم آنلاین دکتر مریم جلالی در ادامه یادداشت خود می نویسد: برخی مواقع یک مجری به تنهایی بار جذابیت یک برنامه را به دوش می کشد. برخی مواقع مجری مهم نیست بلکه این مهمان است که بواسطه شهرت، اهمیت و خاص بودن خود، به برنامه جذابیت می بخشد. در حال سوم، نه مجری و نه مهمان، بلکه موضوع برنامه است که عامل موفقیت و جذابیت یک برنامه رسانه ای می شود.
این سه میم در واقع تعیین کننده میزان جذابیت و موفقیت برنامه و میزان اقبال مخاطب است. اما سه میم دیگر هم وجود دارد که در موفقیت یک برنامه قطعاً موثر هستند. این میم ها عبارتند از مخاطب، موسیقی و محتوا.
مخاطب تا برنامه ای را پسند نکند و به سوی آن گرایش نشان ندهد، نمی توان انتظار موفقیت برنامه را داشت. موسیقی وقتی نقشی پررنگ تر پیدا می کند که برنامه رادیویی باشد. اگرچه در تلویزیون هم موسیقی مهم است. محتوا نیز برنامه ساز را بر آن می دارد تا در انتخاب موضوع برای جذب مخاطب دقت بیشتری داشته باشد.
اما یک میم مهم دیگر هم هست که میم مدیر است. ایشان در صورت شایستگی، می تواند موجبات افزایش کیفی برنامه های رادیو و تلویزیونی شود و در صورت عدم شایستگی، در حکم مین انفجاری عمل می کند و کل ارزش یک برنامه را به هوا می فرستد.
کوتاه سخن اینکه این چندضلعی میم های رسانه ای اگر در تعامل خوبی با یکدیگر باشند می توان انتظار یک رسانه با برنامه های موفق و مخاطب پسند را داشت.
دکتر مریم جلالی – کارشناس رسانه
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد