بسیاری از کاربران با مجموعه ملزومات ویندوزی با عنوان Windows Essentials آشنا هستند.
کد خبر: ۹۸۸۱۸۲
پایانی برای آغاز بهتر

این ملزومات اساسی ویندوز همراه با شماره نسخه 2009 برای ویندوز اکس‌پس عرضه شد و در ادامه با انتشار ویندوز ویستا نسخه 2011 آن در اختیار کاربران قرار گرفت و در نهایت نیز انتشار ویندوز 7 نسخه 2012 آن را به همراه داشت. بسیاری از کاربران از مجموعه ابزارهای مختلفی همچون Photo Gallery، Movie Maker، Windows Live Mail و ... در این بسته نرم‌افزاری استفاده کرده و می‌کنند، اما مایکروسافت اعلام کرده پشتیبانی از این بسته کمکی 10 ژانویه 2017 (مصادف با 21 دی ۹۵) به پایان می‌رسد. چنانچه شما نیز از جمله کاربران این مجموعه نرم‌افزاری رایگان هستید و با اتمام پشتیبانی مایکروسافت، ابزارهایی مناسب برای جایگزینی با هریک از نرم‌افزارهای موجود در این مجموعه را جست‌وجو می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم با این مطلب با ما همراه شوید.

همان‌طور که پیشتر نیز اشاره کردیم پشتیبانی از مجموعه Windows Essentials 2012 در 21 دی 95 به پایان می‌رسد اما این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید تا پیش از این تاریخ، این ابزار را از سایت مایکروسافت دانلود کنید. حتی پس از نصب آن مجبور به حذف نرم‌افزار یا غیرفعال کردن هریک از برنامه‌های نصب شده توسط آن نیستید، اما به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از برخی برنامه‌ها همچون
Windows Live Mail بدون بهره‌مندی از به‌روزرسانی‌های امنیتی به‌هیچ وجه توصیه نمی‌شود و دیگر برنامه‌ها نیز ممکن است خطرات امنیتی کمتری داشته باشند، اما هرچند جزئی می‌توانند امنیت شما را در دنیای مجازی در معرض آسیب‌پذیری‌های جدی قرار دهند.

مجموعه Windows Essentials 2012 در حالت عادی دارای یک بسته نصبی آنلاین و یک بسته نصبی آفلاین است. از آنجا که مدت پشتیبانی از این مجموعه بزودی به پایان می‌رسد و لینک‌های دانلود بسته نصبی آنلاین و آفلاین غیرفعال می‌شود، شما می‌توانید با مراجعه به لینک زیر نسخه آفلاین این مجموعه را دانلود و در بخشی روی هارد‌دیسک رایانه ذخیره کنید تا در صورت نیاز پس از نصب مجدد ویندوز یا هر زمان دیگری که تمایل داشتید بتوانید به نصب برنامه‌های موجود در این مجموعه اقدام کنید.

همچنین در صورتی‌که پس از 21 دی این مطلب را خواندید و همچنان به‌دنبال روشی برای دانلود بسته نصبی آفلاین بودید می‌توانید از لینک دوم که به‌همین منظور روی سرورهای دیگری آپلود شده کمک بگیرید:

www.tiny.cc/click_we2012_1

www.tiny.cc/click_we2012_2

بی‌نیاز به جانشین

دو ابزار Family Safety و OneDrive ازجمله مواردی است که نباید نگران آنها باشید، چراکه این دو نرم‌افزار در ویندوز 8 و 10 به‌طور پیش‌فرض نصب شده‌است و حتی با اجرای بسته نصبی آفلاین مجموعه ملزومات ویندوز نیز این دو گزینه برای شما نمایش داده نمی‌شود. پس چنانچه از این دو نرم‌افزار استفاده می‌کنید نگران نباشید و براحتی مجموعه ملزومات ویندوز را از روی رایانه مجهز به ویندوز 8 یا 10 حذف کنید. در ادامه اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید نیز می‌توانید از ابزار Parental Controls به‌جای Family Safety کمک بگیرید. (شاید همه امکانات آن نرم‌افزار را در خود جای ندهد، اما پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما خواهد بود)

نرم‌افزار وان درایو نیز به‌صورت مجزا برای ویندوز 7 منتشر شده و می‌توانید نسخه‌ای از این نرم‌افزار را با مراجعه به لینک زیر دانلود و روی ویندوز 7 نصب کنید:

www.tiny.cc/click_onedrive

مدیریت ایمن ایمیل‌ها

همان‌طور که گفتیم پایان پشتیبانی از یک محصول نرم‌افزاری و عدم به‌روزرسانی و اصلاح مشکلات و باگ‌های نرم‌افزار، تهدیدات امنیتی مختلفی را به همراه دارد و این تهدیدها در نرم‌افزارهای مرتبط با سرویس‌های اینترنتی همچون ابزارهای مدیریت ایمیل بیش از دیگر برنامه‌هاست.

برای رهایی از این مشکل امروزه بسیاری از کاربران از سرویس‌هایی همچون جیمیل و Outlook.com کمک می‌گیرند، اما برخی کاربران نیز اپلیکیشن Windows Mail را در ویندوز 8 و 10 جایگزین نرم‌افزار Windows Live Mail کرده‌اند و گروه دیگر که به محصولی بسیار مشابه با این ابزار علاقه‌مند هستند نیز اوت‌لوک در مجموعه آفیس را به‌جای این ابزار استفاده می‌کنند.

چنانچه به هریک از این نرم‌افزارها علاقه‌ای ندارید و به دنبال گزینه‌های حرفه‌ای‌تر هستید نرم‌افزارهای eM Client و Mailbird و Thunderbird را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

www.emclient.com

www.getmailbird.com

www.mozilla.org/thunderbird

مدیریت آسان تصاویر

نرم‌افزار Photo Gallery از دیگر برنامه‌های پرطرفدار در مجموعه ملزومات ویندوزی به‌شمار می‌رود که اکنون نیازمند جایگزینی مناسب برای مشاهده، مدیریت و ویرایش تصاویر توسط کاربران است.

خوشبختانه این نرم‌افزار نیز در ویندوز 8 و 10 جایگزین نسبتا مناسبی با نام Photos دارد که می‌تواند تا حد زیادی نیازهای شما را برآورده کند، اما چنانچه به دنبال ابزاری حرفه‌ای‌تر با پشتیبانی از گزینه‌های اشتراک‌گذاری و حتی فضای ذخیره‌ساز ابری هستید Google Photos را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

www.photos.google.com

میکس حرفه‌ای ویدئوها

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوبی که بسیاری از کاربران مبتدی نیز لذت میکس فایل‌های ویدئویی را با آن تجربه کرده‌اند Movie Maker است. این نرم‌افزار به‌عنوان عضوی از خانواده مایکروسافت از ویندوز اکس‌پی در کنار کاربران بوده و خوشبختانه پس از 21 دی‌ نیز می‌تواند در کنار شما حضور داشته باشد، چراکه بخوبی در ویندوزهای 7، 8 و 10 قابل اجراست و طی چند سال اخیر نیز به‌روزرسانی جدیدی برای آن منتشر نشده است! پس منتشر نشدن به‌روزرسانی پس از این مدت نیز مشکل خاصی برای شما ایجاد نخواهد کرد. خبر خوش دیگر این است که مایکروسافت قصد دارد نسخه جدیدی از این نرم‌افزار قدرتمند را به شکل یک اپلیکیشن در ویندوز استور منتشر کند؛ البته زمان آن هنوز مشخص نیست.

در ادامه چنانچه به‌دنبال جانشینی قدرتمند با شباهت بسیار زیاد به این نرم‌افزار هستید، Ezvid را به شما پیشنهاد می‌کنیم و چنانچه قصد دارید کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید و نرم‌افزاری با امکانات بیشتر اما رایگان را جست‌وجو می‌کنید بهترین پیشنهاد ما به شما DaVinci Resolve است.

www.ezvid.com

www.tiny.cc/click_drvideo

وبلاگ‌نویسی

نرم‌افزار Live Writer از جمله گزینه‌هایی است که ممکن است در نظر شما از محبوبیت زیادی برخوردار باشد یا در حالت معکوس، هیچ شناختی نسبت به آن نداشته باشید. این نرم‌افزار ابزاری قدرتمند برای وبلاگ‌نویسی به‌شمار می‌رود و در کنار پشتیبانی از ویرایشگر معروف WYSIWYG با بسیاری از سرویس‌های وبلاگ‌دهی همچون وردپرس، بلاگر، لایوژورنال و ... نیز سازگار است.

خوشبختانه مایکروسافت در سال 2015 نسخه منبع‌بازی از Live Writer را تحت عنوان
Open Live Writer منتشر کرد و اکنون کاربران می‌توانند بدون نگرانی از پشتیبانی نشدن این نرم‌افزار از 21 دی، نسخه‌ای از این ابزار قدرتمند را از سایت openlivewriter.org دریافت و روی رایانه خود نصب کنند.

www.openlivewriter.org

نیما رحیمی

ضمیمه کلیک جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها