در نشست دانشجو و جهان مجازی عنوان شد:

تکنولوژی‌ها آسایش را بیشتر و آرامش را کمتر کرده‌اند

شهرام آجرلو، استاد دانشگاه، در نشست تخصصی دانشجو و جهان مجازی گفت: امروز ما با عصر دانش مواجهیم، در عصر دانش نظام اعتقادات و باورهای یک جامعه تغییر می‌کند و این تغییر در فضای مجازی با سرعت بیشتری رخ می‌دهد.
کد خبر: ۹۸۷۷۶۶

کرج- خبرنگار جام جم: این استاد فناوری اطلاعات اظهار داشت: حال سوال اینجاست که تغییر پارادایم در فضایی که هم اکنون شکل گرفته است، به سود دانشجوست یا خیر. به تعبیر دیگر این تحول یک فرصت است یا تهدید؟

وی با بیان اینکه صحبت در مورد ارتباط فضای مجازی و جامعه دانشگاهی گستردگی زیادی دارد، اذعان داشت: در هر حال فضای مجازی زندگی بسیاری از ما را تحت تاثیر قرار داده است؛ زیرا برای ورود به آن داشتن یک گوشی هوشمند کافی است. وی افزود: باید با بینش صحیح به این دنیا وارد شد؛ هر سایتی را نباید باز کرد و در هر مسیری نباید قرار گرفت؛ زیرا ممکن است آن مسیر یک سناریوی از پیش تعیین شده باشد و فضای مجازی این قدرت را دارد که فردی بدون اینکه خودش اطلاع داشته باشد مورد سوء استفاده قرار گیرد. آجرلو تصریح کرد: واقعیت این است که تکنولوژی برای بشر آسایش زیادی را به همراه آورده است اما آرامش را کمتر کرده است و علاوه بر فرصت‌ها، تهدیدهایی را با خود به دنبال داشته است. وی با بیان اینکه فضای مجازی ارتباطات را خیلی ساده کرده است، اعلام کرد: این سادگی ارتباط لزوما چیز بدی نیست و اگرچه موارد فوق در خصوص فضای مجازی مطرح می‌شود، اما این فضا به خودی خود تهدید و یا فرصت نیست و به بینش استفاده فرد از این فضا بستگی دارد.

گفتنی است این نشست تخصصی از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز و با همکاری مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و گروه فناوری اطلاعات مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها