یک متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست از رایج ترین نشانه های کم کاری تیروئید به شمار می آید.
کد خبر: ۹۸۷۴۲۳
در صورت داشتن این علایم پوستی مشکوک به تیروئید هستید
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد رضوانی متخصص پوست و مو بیان کرد: یک دسته از اختلالات تیروئیدی که عدد هورمون تیروئید به واسطه آن ها تغییر نمی کند مانند بزرگ شدن ساده این غده یا گره تیروئیدی مشکلی در پوست و مو ایجاد نمی کنند.
این متخصص پوست و مو گفت: از بارزترین نشانه کم کاری تیروئید می توان به خشک شدن پوست اشاره کرد. انجام آزمایش تیروئید در افرادی که با خشکی اکتسابی پوست مواجه می شوند، ضروری است و درمان این عارضه سبب بهبود وضعیت پوستی آنها می شود.
رضوانی با بیان اینکه کم کاری تیروئید سبب کاهش تعریق و پرکاری تیروئید سبب افزایش تعریق می شود، افزود: این پرعرقی در تمام بدن اتفاق می افتد؛ فقدان تحمل نسبت به گرما و سرما یکی از علایم کم کاری و پرکاری تیروئید محسوب می شود و مبتلایان به کم کاری تیروئید نسبت به سرما و پرکاری تیروئید به گرما حساس هستند.

وی تاکید کرد: در پرکاری تیروئید تیرگی دور چشم نیز مشاهده می شود، همچنین مبتلایان به کم کاری و پر کاری تیروئید هر دو ممکن است دچار خارش و کهیر پوست شوند که البته این خارش بیشتر در کم کاری تیروئید بروز پیدا می کند.

رضوانی یادآور شد: ریزش مو، موی زائد و اختلالات هورمونی نیز از دیگر نشانه های کم کاری و پرکاری تیروئید است، همچنین کم کاری تیروئید سبب سفید شدن و کاهش رشد ناخن و پرکاری آن منجر به افزایش رشد ناخن می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها