مدیرعامل شاپرک یکی از مشکلات اساسی استفاده خدمات پرداخت را مربوط به دارندگان دستگاههای تلفن همراه ذکر کرد و گفت: مشکل این است که نمی توانیم موبایل اپل را در این بخش مورد استفاده قرار دهیم زیرا خدمات آنها افقی نیست و عمودی است.
کد خبر: ۹۸۷۳۲۴
پرداخت موبایلی روی اپل جواب نمی‌دهد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تسنیم، محسن قادری صبح امروز سه شنبه و در دومین روز از ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت اظهار داشت: تغییرات استراتژی ها در صنعت پرداخت اجتناب ناپذیر است و باعث کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها می شود.

مدیرعامل شرکت شاپرک با اشاره به اینکه در 6-7 سال پیش یک رقابت ناسالم در حوزه کارمزدها در صنعت پرداخت اتفاق افتاده بود دو دلیل برای آن ذکر کرد و افزود: جبران عقب ماندگی از بانکداری الکترونیک که زیرساخت اساسی شبکه پرداخت است، یکی از این دلایل محسوب می شود.

وی دومین دلیل را مشکل اساسی در جذب منابع ذکر کرد و گفت: در حال حاضر این مشکل به جایی رسیده که تمام خدمات گیرندگان، کارمزد از شرکت های پرداخت می خواهند.

مدیرعامل شرکت شاپرک خاطرنشان کرد: درخواست هایی از همه بازیگران صنعت پرداخت و بانک ها دارم مبنی بر اینکه همه با هم این قطاری که از ریل خارج شده را به ریل بازگردانیم وگرنه عایدی جز افزایش هزینه ها نخواهیم داشت.

قادری افزود: طبق آمارهای رسمی نسبت ارزش تراکنش های شاپرک به نقدینگی حدود 11 درصد و نسبت اسکناس و مسکوک به نقدینگی به کمتر از دو درصد رسیده است. وی 4 فاکتور تاثیرگذار در صنعت پرداخت را ترکیب جمعیت، رگولاتوری، توزیع ثروت و فناوری اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شاپرک با تاکید بر اینکه تاکنون در زمینه کیف پول کاری نکرده ایم اما این در حالی است که تراکنش های خرد در حال از بین بردن سیستم هاست، گفت: 85 درصد تراکنش های ما زیر 50 هزار تومان یا معادل 50 هزار است که همه برای شارژ نیست بنابراین باید یک ساماندهی بر روی تراکنش های خُرد صورت گیرد.

قادری با اشاره به روند طراحی و راه اندازی سامانه جامع اطلاعات پذیرندگان و تشریح فاز اول و دوم آن، به عملیات پرداخت های موبایلی در کشور اشاره و یکی از مشکلات اساسی استفاده خدمات پرداخت را مربوط به دارندگان دستگاههای تلفن همراه ذکر کرد و افزود: مشکل این است که نمی توانیم موبایل اپل را در این بخش مورد استفاده قرار دهیم زیرا خدمات آنها افقی نیست و عمودی است در عین حال افزایش امنیت امکانپذیر نیست و سرورهای این شرکت در خارج از ایران قرار دارد اما گوشی های اندروید دارای قابلیت استفاده در این زمینه هستند.

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: 40 میلیون گوشی هوشمند در ایران وجود دارد و انتظار می رود که روند استفاده از این گوشی ها بیشتر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها