استاندار خوزستان با تاکید بر تعامل بیشتر با شرکت‌های بومی مطرح کرد

توان شرکت های بومی در خدمت پروژه های نفتی

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه‌های نفتی غرب کارون، گفت: از رئیس جمهور و وزیر نفت درخواست کرده‌ام در اجرای پروژه‌های نفتی از توان و ظرفیت‌های شرکت‌هایی که در استان هستند استفاده شود و مسائل مربوط به حوزه نفت حتی‌المقدور در استان حل شود.
کد خبر: ۹۸۷۲۹۸

غلامرضا شریعتی اظهار کرد: رئیس جمهور نیز از این درخواست حمایت و به وزیر نفت تاکید کرد که ابتدا باید مشکل اشتغال خوزستان حل شود و بعد نقاط دیگر کشور.

وی با اشاره به این‌که قرار است در غرب کارون تحول‌های عظیم و سرمایه‌گذاری‌های بزرگی انجام بگیرد، افزود: امیدواریم شرکت‌های درون استان در غرب کارون به صورت فعال حضور پیدا کنند و به طور جدی در این زمینه وارد شوند و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم تا از تمام پتانسیل‌های استان استفاده شود و شاهد اشتغال و خلق ثروت بیشتر باشیم.

شریعتی با بیان این‌که اسم شرکت ملی حفاری ایران با نام خوزستان و اهواز گره خورده است، تصریح کرد: به خود می‌بالیم که چنین توانمندی مهندسی و فنی در یکی از صنایع مادر و در عین حال یکی از صنایع پیچیده در کشور داریم. در صنعت حفاری روز به روز تکنولوژی بالاتر رفته و از صنایع به روزتری در این بخش استفاده می‌شود.

وی گفت: وقتی شاکله صنعت مادر در خوزستان باشد، طبیعی است که سایر شرکت‌های جانبی آن نیز یا باید در خوزستان باشند یا خوزستانی‌ها چرخاننده آن باشند تا بتوانند موفق عمل کنند.

شریعتی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا خواست مسئولان شرکت ملی حفاری در زمینه‌های مختلف محقق شود و بتوانند فعالیت‌های خود را با قید و بند کمتری در خارج از کشور انجام دهند و ارزآوری لازم را برای کشور به وجود بیاورند. چون شرکت ملی حفاری خواستار این مساله هست، وظیفه ماست که برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم تجربیات ارزشمند شرکت ملی حفاری به نسل جوان و کارآزموده دانشگاهی منتقل شود تا این آمیختگی بین دانشگاه و صنعت حفاری به رشد و پیشرفت استان کمک کند.

شریعتی با اشاره به اشتغال 20 هزار نفر به صورت مستقیم و 30 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در شرکت ملی حفاری، گفت: اشتغال این تعداد افراد که در صنعت حفاری مشغول هستند موجب خلق ثروت، گردش مالی و افزایش تولید و ایجاد اشتغال در استان می‌شود و همه این‌ها برای بالندگی و پویایی استان موثر است.

وی با بیان این‌که اگر چه وضعیت اشتغال در خوزستان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر است و از پتانسیل‌های استان در زمینه‌های مختلف استفاده نمی‌شود، گفت: متوسط درآمد سرانه استان نسبت به درآمد سرانه متوسط کشوری بالاست و این به دلیل وجود صنایع ارزشمندی مثل حفاری، فولاد، نفت و ... است و باعث می‌شود که به توزیع نسبی ثروت در استان کمک کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به حمایت از شرکت‌های استان برای استفاده از ظرفیت کارهایی که قرار است در غرب کارون انجام شود، خاطرنشان کرد: صدور خدمات فنی و مهندسی یکی از موارد ارزآوری برای کشورهاست و در این زمینه آمادگی کامل داریم تا از شرکت‌های درون استان حمایت کنیم زیرا این توان در استان وجود دارد که در زمینه صادرات نیز موفق عمل کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها