چندی پیش خبری داشتیم که یک محقق باور دارد درچند دهه آتی، شاهد ازدواج انسان ها با ربات ها خواهیم بود، و همچنین پیش بینی شده است که ربات ها در نهایت مشاغلی که زمانی فقط توسط انسان ها انجام میشد را تصاحب خواهند کرد. این روند هم اکنون در بخش تولید آغاز شده است و ربات ها که سریعتر و با دقت بیشتری عمل می کنند و به استراحت هم نیازی ندارند جایگزین انسان شده اند.
کد خبر: ۹۸۷۲۹۵
یک شرکت بیمه ژاپنی تعدادی از کارمندان خود را با هوش مصنوعی جایگزین کرد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، اما به نظر می رسد کارمندان یک شرکت بیمه در ژاپن با ورود ربات ها به این شرکت حسابی غافلگیر شده اند.بنا بر گزارشی از Mainichi ژاپن، 34 کارمند در یک شرکت بیمه محلی با هوش مصنوعی جایگزین شده اند. این شرکت بیمه، Fukoku Mutual Life، معتقد است که استفاده از ربات ها بهره وری را به میزان 30% افزایش می دهد. همچنین این اقدام احتمالا به صرفه جویی سالانه مبلغ 1.2 میلیون دلار از محل پرداخت حقوق منجر خواهد شد.
گفته می شود هوش مصنوعی مورد نظر مبتنی بر هوش مصنوعی Watson متعلق به شرکت IBM است که به ادعای IBM، یک فناوری شناختی است که می تواند همانند انسان فکر کند. IBM همچنین ادعا دارد که این هوش مصنوعی قادر خواهد بود "تمام اطلاعات شامل متون بدون ساختار، تصاویر، فایل های صوتی و ویدیویی را تحلیل و تفسیر کند". کمپانی Fukoku قصد دارد از این هوش مصنوعی برای بررسی اسنادی همچون گواهی های پزشکی، اطلاعات مرتبط با جراحی، مدارک بستری در بیمارستان و مانند آن استفاده کند تا بتواند میزان بیمه پرداختی را محاسبه کند.

در حالیکه این کمپانی نخستین شرکت بیمه ای خواهد بود که از این فناوری در امور خود استفاده می کند، گزارش Mainichi اظهار می کند که حداقل سه کمپانی بیمه دیگر در ژاپن احتمالا به زودی از این فناوری بهره خواهند برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها